اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ورود هیئت‌های فلسطینی به قاهره برای بررسی آشتی ملی

منابع مصری گزارش دادند که هیئت‌های فلسطینی به منظور بررسی آشتی ملی از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد قاهره شدند.

ورود هیئت‌های فلسطینی به قاهره برای بررسی آشتی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابعی در گذرگاه مرزی رفح گفتند که دو هیئت فلسطینی از نوار غزه از این گذرگاه عبور کردند تا در نشست‌های قاهره به منظور بررسی آشتی ملی شرکت کنند.

یک منبع مسئول در این گذرگاه گفت که هیئت نخست به ریاست «عبدالسلام صیام» دبیرکل امور هیئت وزیران در دولت حماس و وزیر امور پارلمانی فلسطین به همراه 9 تن از هیئت آشتی بود و هیئت دوم نیز به ریاست «ماهر ابوصیحه» مدیرکل اداره گذرگاه‌ها و مرزها در نوار غزه به همراه 3 تن از اعضای هیئت آشتی بود.

از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس فردا جمعه وارد قاهره می‌شود تا در نشست اعضای دفتر سیاسی این جنبش که با حضور «اسماعیل هنیه» معاون وی برگزار خواهد شد، شرکت نماید.

توافقنامه آشتی بین فتح و حماس از دو سال پیش در قاهره به امضا رسیده است اما تا کنون به دلیل کارشکنی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به اجرا درنیامده است. از جمله مفاد این توافقنامه تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست «محمود عباس» و برگزاری انتخابات ریاستی و مجلس قانونگذاری است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول