اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پرونده قتل 34 جوان کُرد در ترکیه بدون نتیجه مختومه شد

دادستان دادگاه جمهوری دیاربکر اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از تعمد و قصد در کشتن این افراد وجود ندارد و تنها دادگاه نظامی می‌تواند در خصوص آن نظر دهد.

پرونده قتل 34 جوان کُرد در ترکیه بدون نتیجه مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «CNNturk» دادستان دادگاه جمهوری دیاربکر دیروز به طور رسمی اعلام کرد که در پرونده کشته شدن 34 جوان کُرد «اولودره‌ای» بر اثر بمباران هوایی، هیچ شخصی به عنوان مظنون و مقصر شناسایی نشده و نشانه‌ای از تعمد و قتل عامدانه در این رویداد مشاهده نشده است.

«کرد پرس» نیز نوشت: این دادگاه پس از بررسی تصاویر چندساعته هواپیماهای بدون سرنشین، به این نتیجه رسیده که فقط کارشناسان نظامی می‌توانند در خصوص ابعاد این رویداد اعلام نظر کنند و به همین خاطر پرونده مزبور در دادگاه جمهوری مختومه شده و اسناد و مدارک آن به دادگاه نظامی ستاد نیروهای مسلح ترکیه ارسال شد. بر اساس قوانین نظامی ترکیه، دادگاه ستاد نیروهای مسلح، این پرونده را به صورت محرمانه و داخل سازمانی بررسی کرده و در صورتی که فرد یا افرادی در آن به عنوان خاطی و مقصر اصلی تشخیص داده شوند، در چهارچوب حفظ اسناد و اطلاعات دفاعی، هویت آنان افشا نخواهد شد.

خانواده‌های قربانیان، دیروز با اجتماع در برابر دادگاه به حکم دادستان معترض شده و اعلام کردند که این اقدام قوه قضائیه ترکیه، ارتباط مستقیمی با سیاست های ایدئولوژیک ترکیه در قبال کردها دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول