اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دست رئیس جمهور در کشور بسته نیست / لزوم استکبارستیزی رئیس جمهور

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق قانون اساسی دست رئیس جمهور در کشور بسته نیست گفت: اگر دست رئیس جمهور باز نباشد دست چه کسی باز است زیرا تمام بودجه و درآمد کشور بعد از تصویب مجلس در دست او است.

دست رئیس جمهور در کشور بسته نیست / لزوم استکبارستیزی رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عصر چهارشنبه در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم در سخنانی به تفسیر آیه 58 سوره نساء پرداخت و اظهار کرد: خداوند در بخش نخست این آیه به مومنان می‌فرماید که امانت‌ها را به صاحبانشان بدهید.

وی خاطرنشان کرد: گرچه این آیه شأن نزولی دارد اما در اصل تمام امانت‌های مادی و معنوی را شامل می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در بخش دوم این آیه خداوند می‌فرماید وقتی می‌خواهید در حکومت و قضاوت در بین مردم داوری و حکومت کنید عدل را به پا دارید.

وی حفظ امانت و عدالت در داوری را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: هیچ حکومتی سامان نمی‌گیرد و روی پای خود نمی‌ایستد مگر اینکه مسئولان امانت‌داری کنند و مردم نیز در حفظ این امانت بکوشند و امانت را به دست اهلش بسپارند.

آشتیانی با تاکید بر اینکه کسی که بر روی کار آمد باید جدا با همه مردم با عدالت رفتار کند ابراز داشت: این امانتی که در این ایام به دست مردم به فردی سپرده می‌شود بسیار مهم است.

* رئیس جمهور باید امانت‌دار باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسی را که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنیم دستش را بر بیت المال و امور فرهنگی باز می‌گذاریم گفت: اگر این فرد امانت‌دار نباشد و نسبت به کارهای فرهنگی بی‌توجه باشد معلوم نیست که کشور به کجا کشیده خواهد شد. 

وی تاکید کرد: امانت‌داری و اجرای عدالت دو اصل عمومی و اساسی است و سامان کشور بر پایه این اصول است و حرف بی‌پایه‌ای نیست.

آشتیانی تحقیق برای انتخاب اصل در بین کاندیداها را ضروری دانست و اظهار داشت: به حمدالله با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مردم، حوزه، بزرگان و... جنب و جوش خوبی برای خلق حماسه سیاسی دارند تا پیام رهبری را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه همه باید بدانند که چه کسی را با چه خصوصیاتی انتخاب می‌کنند و کشور را برای چهار سال به دست او به امانت می‌دهند تاکید کرد: باید این فرد امانت‌دار خوبی باشد و در اجرای عدالت بکوشد تا در هر جریانی دست به سرمان نگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به سوابق، تجربیات، ساده زیستی، توان، قدرت و مدیریت را در انتخاب اصلح مهم دانست و افزود: باید کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که استکبارستیز باشد و در برابر دنیای امروز که تمام قد در برابر جمهوری ایران ایستاده است بایستد.

* کاندیداها چراغ سبز به استکبار نشان ندهند

وی تصریح کرد: اگر کسی از هم‌اکنون چراغ سبز به استکبار نشان دهد در آینده امکان ندارد که بتواند در برابر آنها بایستد.

آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود پخش مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری را از صدا و سیما مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های مناظرات این امکان را به مردم داد تا نامزدها را به خوبی بشناسند و با دید باز و اطلاع کامل به ادای وظیفه بپردازند.

وی با اشاره به مناظره فرهنگی کاندیداها در صدا و سیما تاکید کرد: کشور از نظر اقتصادی به هر کجا برود اگر مسایل فرهنگی به درستی در کشور پیاده و بر روی آنها کار نشود کشور به آمریکا و اروپای امروز تبدیل می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار بر روی مسائل فرهنگی را بسیار مهم خواند و گفت: بودجه‌ای که در بخش سینماها و فیلم‌ها در وزارت ارشاد اختصاص می‌یابد تا حد بالایی می‌تواند مردم را با دین و قرآن و مبنای دینی آشنا کند.

انتهای پیام/78010/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول