اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد خوزستان:

استارت سینمای کشور از آبادان و مسجدسلیمان زده شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استارت سینمای فنی و تخصصی کشور از مسجدسلیمان و آبادان زده شده است.

استارت سینمای کشور از آبادان و مسجدسلیمان زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی یوسف هور (شهید علی هاشمی) و کتاب 40 سال تاریخ سینمای خوزستان که در تالار مهتاب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در تهیه فیلم یوسف هور (شهید علی هاشمی) حدود 3 هزار و 800 نیروی انسانی مشغول به‌کار بودند که بخش اعظمی از آنان از مجموعه‌های سپاه و ارتش بودند.

وی با بیان اینکه حضور کارگردان خوزستانی (علی شادروان) در این فیلم برای استان مایه افتخار است، افزود: در این فیلم از عناصر صاحب نام و هنرمندان زبده کشور به ویژه استان خوزستان استفاده شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم کار خیلی پرهزینه‌ای بود به توصیه استاندار خوزستان از همه شهرهای استان مورد حمایت قرار گرفت.

وی با اشاره به اعتبار 600 میلیون تومانی اختصاص یافته به ساخت فیلم یوسف هور، بیان کرد: این کار را باید متعلق به خوزستان، ارتش، سپاه و مدیریت استان دانست.

سپهر همچنین عنوان کرد: به واقع در تهیه این فیلم خانواده شهید هاشمی نقش پررنگی داشتند و همسر و فرزندان این شهید بزرگوار در تمام مراحل فیلم، مشاوران به‌ویژه کارگردان را همراهی کردند.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در جشنوراه فیلم فجر سال گذشته نامهربانی‌هایی نسبت به این فیلم شد که امید است در جشنواره امسال، فیلم یوسف هور بدرخشد، چراکه این فیلم بسیار ارزنده و بزرگ است و تابوهایی در آن وجود دارد که ایمان و شجاعت مردم غیور خوزستان را به نمایش گذاشته است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد: امروز ساخت فیلم یوسف هور باعث شد که تجربه ساخت فیلم بلند در سابقه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ثبت شود و راه را برای ادامه آسان کند.

وی ادامه داد: در واقع نباید از زحمات تهیه کتاب ارزنده 40 سال تاریخ سینمای ایران غافل شویم و این کار را نیز بسیار ارج می‌نهیم.

سپهر با بیان اینکه استارت سینمای فنی و تخصصی کشور از مسجدسلیمان و آبادان زده شده است، گفت: باید بگویم امروز، خوزستان در تولید فیلم، عکس و فیلم کوتاه از جمله استان‌های برتر کشور است.

وی در پایان با اشاره به اعتبار تهیه کتاب سینمای خوزستان اظهار کرد: هزینه اعتبار این کتاب 20 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول