اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

پاسدار باید الگوی جامعه در تمام شئون فردی و اجتماعی باشد

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود به مناسبت روز پاسدار گفت: پاسدار باید الگوی جامعه در تمام شئون فردی و اجتماعی و به عنوان کسی مطرح باشد که از سالار شهیدان الگوبرداری می‏کند.

پاسدار باید الگوی جامعه در تمام شئون فردی و اجتماعی باشد

عباس مطهری به مناسبت روز پاسدار امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان در سخنانی با تبریک روز پاسدار به همه پاسداران، با اشاره به میلاد امام حسین (ع) بیان داشت: میلاد امام حسین (ع) از سوی حضرت امام خمینی (ره) روز پاسدار نامیده شد و در اندیشه بزرگ مرد تاریخ، انقلاب ما ادامه انقلاب امام حسین (ع) است.

وی افزود: پاسداران در چند قرن بعد از مولایشان دوباره تاریخ را زنده کردند؛ بنابراین امام راحل این روز را به نام پاسدار خواندند و افتخار بزرگی برای پاسداران عزیز که ادامه‏دهندگان راه امام حسین (ع) هستند شد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به معنی «پاسدار» بیان کرد: پاسدار کسی است که با اقتدا به مولایش امام حسین (ع) از همه چیز خود برای دفاع از اسلام می‏گذرد و در این راه همه خانواده خود را نیز فدا می‏کند.

مطهری خاطرنشان کرد: همه ما باید شرایط پاسداری را در خود ایجاد کنیم تا قابلیت این وظیفه و مقام را داشته و در قیامت در برابر مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) شرمنده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نشانه بارز و مصداق پاسداری شهدا هستند، گفت: بهترین الگو و مصداق پاسداری شهدای عزیز ما هستند که از همه چیز خود در راه پاسداری گذشتن و چون شمع سوختند و به جامعه حیات بخشیدند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با بیان وظایف پاسداران در زمان حاضر افزود: پاسدار وظیفه‏اش پاسداری از انقلاب و ارزش‏های متعالی اسلام است و در برهه کنونی که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داریم، باید همه در خلق حماسه سیاسی شرکت کنند و پاسداران در خط مقدم این حماسه قرار دارند.

مطهری با بیان شاخص‏های پاسداری بیان داشت: پاسدار باید الگوی جامعه در تمام شئون فردی و اجتماعی باشد و به عنوان کسی که از سالار شهیدان الگوبرداری کرده، باید الگوی تمام خوبی‏ها و فضایل انسانی و اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پاسدار ولایت بودن یعنی پاسداری از حریم الهی و پاسداری از ارزش‏های الهی و پاسداری از تلاش مجاهدان راه خدا در تاریخ و این مسئولیت سنگینی است که با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) امکان‏پذیر است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود پاسداران را الگوهای ایثار، شجاعت و ولایت‏مداری عنوان کرد و افزود: پاسدار کسی که از همه چیز خود برای دفاع از اسلام و انقلاب می‏گذرد و خدمت به خلق را از نعمت‏های الهی می‏داند و همیشه پیش‏قدم است.

انتهای پیام/2249/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول