اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام سالک کاشانی:

اصولگرایان به نفر واحد نخواهند رسید

رئیس ستاد انتخابات علی اکبر ولایتی در اصفهان گفت: ادامه حرکت هر دو نامزد باقی‌مانده در ائتلاف 1+2 به طور جداگانه هم می‌تواند مضر باشد و هم مفید.

اصولگرایان به نفر واحد نخواهند رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی امروز در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران اظهار کرد: در بحث موضوعات مربوط به سیاست خارجه و انرژی هسته‌ای باید به طور کل بیان کنم، کلیه فعالیت‌های کشور ما در خارج و داخل بر مبنای سیاست‌هایی است که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود و توسط قانون پیش می‌رود.

وی بیان کرد: موضوع انرژی هسته‌ای نیز از جمله مصداق‌های گفته ذکر شده است، اما رویکرد و برنامه علی اکبر ولایتی در ارتباط با این موضوع از دو پایه اساسی شکل می‌گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید به انرژی هسته‌ای به عنوان فناوری صلح آمیز در جهان نگریست و دوم آنکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و نباید در دستیابی به این حق کوتاه آمد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی بر اینکه نتیجه نهایی ائتلاف 1+2 چه خواهد بود و آیا به توافق بر یک نامزد نهایی خواهند رسید، گفت: طی جلساتی که از ماه‌ها قبل از سوی هر سه نامزد موجود در این ائتلاف شکل گرفته بود، در ابتدا بر سر ثبت نام هر سه نامزد توافق شد، سپس در ادامه جلسات بر ادامه روند حرکت هر سه نامزد در احراز صلاحیت‌ها تاکید و بعد از تایید صلاحیت هر سه کاندیدا بر موضوع ادامه حرکت‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی هر سه نامزد توافق شد تا دو روز پیش که حداد عادل انصراف خود را از ادامه روند انتخاباتی اعلام کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: به احتمال قوی طی جلساتی در امروز یا برای ادامه کار نامزدهای باقی مانده این ائتلاف فردا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد، اما از دیدگاه من اصولگرایان در این ائتلاف به نفر واحدی نخواهند رسید.

سالک با اشاره به اینکه ادامه حرکت هر دو نامزد باقی مانده در این ائتلاف به طور جداگانه هم می‌تواند مضر باشد و هم مفید گفت: مفید است از این نظر که میزان مشارکت را بالا خواهد برد و مضر است چون سبب شکسته شدن آرای اصولگرایان می‌شود و می‌تواند موجبات شکست آنها را رقم بزند.

وی تصریح کرد: البته بر طبق اخبار شنیده اکثر اعضای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه حمایت خود را از ولایتی اعلام کرده‌اند، اما هنوز اعلام رسمی از سوی جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است.

رئیس ستاد انتخابات ولایتی در اصفهان اضافه کرد: محور اصلی در بخش مهم اقتصادی که در یک برنامه دو ساله تنظیم شده، تولید ملی و توجه به بخش تولید است، چرا که اگر تولید رشد کند چند هدف عمده به دنبال آن محقق خواهد شد، از جمله خودکفایی، عدم وابستگی به نفت و کاهش بیکاری، رشد صادرات تولیدات داخلی و جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

وی دولت متمم را از ابتکارات عملی این نامزد ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد: دولت متمم از پنج کلید واژه اساسی تشکیل شده است، متدین، تجربه، متخصص، معتدل و مشورت پذیری که از جمله شاخصه‌های مهم در دولت آینده، مشورت خواهی از افراد لایق مشورت است.

انتهای پیام/2301/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول