اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«دیوار دوستی» طرحی اسرائیلی برای همکاری با گروه‌های مسلح در سوریه

دیوار دوستی، دیواری است که اسرائیل قصد دارد پس از اقدام رئیس جمهوری سوریه به گشودن جبهه جولان به عنوان یکی از واکنش‌های دمشق به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه در این منطقه بنا کند.

«دیوار دوستی» طرحی اسرائیلی برای همکاری با گروه‌های مسلح در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری لبنانی المنار، رژیم صهیونیستی در دیوارهای خود محصور شده است  .. پس از «انزوایی» که این رژیم را فرا گرفته و «جدایی» که نژادپرستی‌اش را به تصویر کشید و محکوم کرد، امروز سخن از دیوار دیگری به نام «دیوار دوستی» در اسرائیل در میان است که ارتش‌های مزدور را در برمی‌گیرد.

«دیوار دوستی» اصطلاحی است که «رژیم صهیونیستی» آن را جهت مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی در سوریه در صدد بنای آن در جولان پس از اقدام «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به گشودن جبهه جولان به عنوان یکی از واکنش‌های دمشق به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه کرد.

این اصطلاح را «رژیم صهیونیستی» در دهه هفتاد قرن گذشته برای توصیف روابط خود با ارتش «سعد حداد» و بعد از آن ارتش «آنتوان لحد» در جنوب لبنان به کار برد و امروز و بعد از بیش از سه دهه تلاش می‌کند، آن تجربه را این بار در برابر سوریه تکرار کند. این درحالی است که چه از رسانه‌های صوتی و شنیداری و چه از رسانه‌های دیداری «رژیم صهیونیستی» به رابطه و همکاری خود با گروه‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه اذعان کرده و کارشناسان و تحلیلگران این رژیم افشا کردند که در پس حادثه «القنیطره» چه‌ اهدافی نهفته است.

 

کمک‌های پزشکی و لجستیکی «صهیونیستی» به گروه‌های مسلح سوری

در حوزه کمک‌های پزشکی ارائه شده از سوی «رژیم صهیونیستی» به گروه‌های مسلح سوری «یائیل شاویت»، سخنگوی بیمارستان صفد در شمال سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: «یک عنصر مسلح زخمی سوری در یکی از آمبولانس‌های اسرائیلی جان خود را پیش از رسیدن به بیمارستانی از دست داد که در آن یک زخمی دیگر جراحی شده بود».

بیمارستان صفد که از آن سخن گفته می‌شود و یک فرد مسلح پیش از رسیدن به آن جان خود را از دست می‌دهد و یک فرد مسلح دیگر در آن جراحی می‌شود، طی ماه گذشته 16 فرد مسلح از عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی که علیه نظام سوریه مبارزه می‌کنند، را درمان و مداوا کرد و این نکته‌ای است که اثبات کننده گزارش‌هایی است که از وجود هماهنگی کامل بین «رژیم صهیونیستی» با گروه‌های مسلح فعال در سوریه در سخن می‌گوید.

این نکته‌ای است که سخنگوی بیمارستان صفد نیز آن را تایید می‌کند و می‌گوید که بیمارستان مزبور طی سه ماه گذشته 16 فرد مسلح را که در میدان‌های نبرد با نیروهای ارتش سوریه در منطقه اسغالی جولان زخمی شده بودند، را مداوا کرد.

همچنین «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر تاکید کرده بود که ارتش «رژیم صهیونیستی» بیمارستانی میدانی را در بلندی‌های جولان برای مداوای عناصر زخمی‌ گروه‌های مسلح فعال در سوریه احداث کرده و این اقدام «رژیم صهیونیستی» را اقدامی بشر دوستانه توصیف کرده بود.

پایگاه خبری «عربیل» اسرائیل اعلام کرد که هنگام انتقال عناصر زخمی گروه‌های مسلح سوری برای درمان به یکی از بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی در جیب یکی از این عناصر بمبی دستی پیدا شد که دخالت کارشناسان مواد منفجره ارتش اسرائیل برای خنثی کردن آن را به دنبال داشت. همچنین بخش اورژانس پس از آنکه تعطیل شده بود، بار دیگر گشایش یافت.

شبکه یک تلویزیون «رژیم صهیونیستی» نیز از ورود تعداد بیشتری از عناصر زخمی گروه‌های مسلحی به بیمارستان «نهاریا» در داخل سرزمین‌های اشغالی پرده بر می‌دارد که در سوریه با نظام این کشور در حال مبارزه هستند و تاکید می‌کند که این امر با موافقت رئیس ستاد مشترک ارتش «رژیم صهیونیستی» صورت گرفته است.

سران «رژیم صهیونیستی» امیدوار هستند، این اقدامات به آنها این امکان را بدهد تا پل‌های تماس و ارتباط خود با گروه‌های مسلح در سوریه را برای مرحله آینده مستحکم‌تر کنند.

«بثینه شعبان»، مشاور رئیس جمهوری سوریه در این باره می‌گوید: «این احتمال وجود دارد، زخمی‌هایی که هم  اکنون درحال مداوا در بیمارستان «زیو» در صفد هستند، از عرب‌هایی باشند که «رژیم صهیونیستی» آنها را به سوریه منتقل کرده باشد.

رسانه‌های «رژیم صهیونیستی» از احداث دیوار بتنی سخن می‌گویند که آن را «دیوار دوستی» نامیده‌اند و قرار است، میان گروه‌های تروریستی مسلح فعال در جولان با نظامیان «رژیم صهیونیستی» احداث شود که به این گروه‌های تروریستی انواع کمک‌ها را ارائه می‌دهند.

از سوی دیگر روزنامه «مک‌کلاچی»، وابسته به ارتش آمریکا تاکید می‌کند که «رژیم صهیونیستی» با هماهنگی آمریکا اقدام به ارسال کمک‌های نظامی به «ارتش آزاد سوریه» می‌کند.

این روزنامه در گزارشی که در پایگاه الکترونیکی خود منتشر کرد، به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت که «اسرائیل با مسئولان آمریکایی درباره سلاح‌هایی که به گروه‌های مسلح ارسال می‌کند، رایزنی و هماهنگی می‌‌کند و با دقت تمام انواع سلاح‌های پیشرفته‌ای که به آنها ارسال می‌شود، را زیر نظر دارد».

سخنگوی ارتش «رژیم صهیونیستی» در گفت‌وگو با این روزنامه می‌گوید که «اسرائیل در ارسال محموله‌های نظامی و تسلیحاتی به گروه‌های مسلح در سوریه در این مرحله دخالت نمی‌کند، اما از تمام سلاح‌هایی که وارد و خارج سوریه می‌شود، آگاه و مطلع است».

روزنامه «مک‌کلاچی» همچنین به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی نوشت: «طرف‌های نامعلومی نیز به حمایت از این گروه‌های مسلح می‌پردازند و نمی‌دانیم نوع سلاح‌هایی که به آنها ارسال می‌شود، چیست و از این حیث اسرائیل هشدار می‌دهد».

بی‌نقش کردن نیروهای «آندوف» و دخالت نظامی به بهانه حفظ امنیت «اسرائیل»

منابع مطبوعاتی لبنانی اعلام می‌‌کنند که «هدف گروه‌های سلفی جهادی که امروزه در منطقه بلندی‌های جولان فعالیت می‌کنند، تحقق امور استراتژیک چندی است که از جمله این اهداف تشکیل ائتلافی متشکل از سلفی‌های جهادی سوریه و فلسطینی است، به ویژه پس از آنکه گروه جبهه النصره نفوذ خود در میان گروه‌های فلسطینی فقیر اردوگاه یرموک در دمشق افزایش دهد. اما هدف دیگر تهدید شهر القنیطره جهت خارج کردن آن از کنترل ارتش سوریه است و تمام این اقدامات با همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد».

گروه‌های مسلح در منطقه‌ای فعالیت می‌کند که خط فاصل درگیری‌های سال 1974 را در برمی‌گیرد و در آن نیروهای «آندوف» فعالیت می‌کند که مامور حفظ صلح در این منطقه هستند و در این ارتباط علامت‌های سوال بسیاری درباره این تحرکات وجود دارد و از جمله موضوعات خطرناک و مطرح این است که فعالیت گروه‌های مسلح در این منطقه موجب خروج نیروهای آندوف فعال در این منطقه مانند نیروهای اتریشی خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از نفوذ گروه‌های مسلح فعال در سوریه طی هفته گذشته به پایگاه‌هایی سخن می‌گوید که در جنوب جولان اشغالی قرار دارد و تحت تسلط و کنترل «رژیم صهیونیستی» است.

این حوادث منجر به هرج و مرج و آشوب در این مناطق می‌شود که از جمله خواسته‌های «رژیم صهیونیستی» است تا به این ترتیب به هدف مورد نظر خود یعنی بی‌نقش کردن نیروهای «آندوف» نمود پیدا می‌کند. از دیگر اهداف این اقدام رژیم صهیونیستی دست یافتن بر پوششی بین المللی جهت دست زدن به اقدامات نظامی در داخل اراضی سوریه جهت دفاع از امنیت و منافع این رژیم است.

ضبط یک خودرو نظامی صهیونیستی در نبردهای القصیر

پس از اینکه نبرد القصیر به پایان رسید، ارتش سوریه بر سلاح‌ها و تجهیزات نظامی اسرائیلی دست یافت که گروه‌های مسلح پس از فرار خود آن را در این منطقه برجای گذاشتند که این امر بیش از پیش ارتباط این گروه‌ها با «رژیم صهیونیستی» را به اثبات می‌رساند و نشان می‌دهد، این گروه‌ها که دست‌هایشان به خون ملل عربی آلوده است، برای رسیدن به اهداف خود هیچ خط قرمزی را برای خود قائل نمی‌شوند.  

همچنین این سلاح‌ها نشان می‌دهد که «رژیم صهیونیستی» تا چه اندازه به صورت نظامی و اطلاعاتی در بحران سوریه دست دارد، چراکه خودرو ضبط شده توسط ارتش سوریه مجهز به دستگاه‌های شنود و ایجاد پارازیت بود که نشان می‌دهد، گروه‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه با هر نام و نشانی توسط «رژیم صهیونیستی» و شمار دیگری از کشورهای هم پیمان با اسرائیل هدایت می‌شوند.

«دیوار دوستی» طرحی اسرائیلی است که با شکست اقدام «القنیطره» رویای آن بر باد رفت و پیش از آن در القصیر و ریف آن بر باد رفته بود. این دیوار نیز با مقاومت نیروهای ارتش سوریه و دیگر نیروهای محور مقاومت بر باد خواهد رفت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول