اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جزئیات نسل‌کشی تروریست‌ها در یک روستای شیعه‌نشین در شرق سوریه+فیلم

تروریست‌ها در ادامه حملات کینه‌توزانه علیه طایفه‌ای خاص از سوری‌ها این بار روستای شیعه‌نشین «حطلة» در دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند و ۶۰ تن از شیعیان را قتل عام کردند.

جزئیات نسل‌کشی تروریست‌ها در یک روستای شیعه‌نشین در شرق سوریه+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، در حالی که شهرهای مختلف سوریه از شمال تا جنوب و شرق و غرب آن به دلیل سکونت طایفه‌ای خاص از جمله شیعی و مسیحی بارها هدف حملات تروریست ها قرار گرفته است این بار سایه شوم حملات تروریست ها بر سر روستای شیعه نشین «حطلة» افتاد.

این نخستین بار نیست که یک منطقه که ساکنان آن را گروه یا طایفه خاصی تشکیل می‌دهند هدف چنین حملاتی قرار می‌گیرند زیرا طوایف مختلف از شیعه و مسیحی بارها هدف حملات جنایت کارانه تروریست‌ها از جمله آدم ربایی قرا گرفته‌اند که نمونه آن روستای علوی نشین «عقربا» در ریف حماة واقع در مرکز سوریه بود که در جریان آن 200 تن از اهالی آن کشته شدند.

شهرک مسیحی نشین «الدویر» در ریف حمص از استان های مرکزی سوریه نیز چندی پیش صحنه حمله تروریست ها بود که در جریان آن 20 تن از اهالی آن کشته شدند.

شهرک های «نبل» و «الزهراء» در ریف حلب و شهرک «کفریا» و «الفوغه» در ریف ادلب واقع در شمال سوریه  نیز از چنین حملاتی در امان نماندند.

اخیرا نیز شهرک شیعه نشین «بصری الشام» در ریف درعا واقع در جنوب سوریه هدف حمله تروریست ها قرار گرفت.

محاصره حطلة از چند روز پیش

اما جدیدترین جنایت تروریست ها در روستای شیعه نشین حطله رخ داد به این ترتیب که تروریست ها  از چند روز پیش این روستا را به محاصره در آورده و بارها آن را هدف حملات پراکنده قرار دادند تا جایی که هشتصد نفر از ساکنان روستا مجبور شدند آن را ترک کنند.

این در حالی است که کمیته های مردمی بارها به مقابله با تروریست ها برخاستند اما در نهایت آنان توانستند صبح امروز واردحطلة شده و آن را به صحنه جنایت وحشتناکی علیه آن دسته از اهالی که در ان باقی مانده بودند، تبدیل کردند.

فیلم‌های ویدئویی موجود از حمله مزبور، تصاویر به آتش کشیدن منازل مسکونی و کشتار اهالی آن را به جرم شیعه بودن و حمایت از دولت بشار اسد به تصویر کشیده است.

منابع بومی اعلام کردند که تعداد قربانیان حمله امروز به حطله از مرز 60 نفر گذشته است که در بین آنان تعدادی زن و کودک نیز وجود دارند به اضافه اینکه تروریست ها تعدادی از اهالی را نیز به اسارت گرفتند و  حتی چهارپایان را کشته و منازل مسکونی را به طور کامل به آتش کشیدند.

تروریست ها به این نیز اکتفا نکرده و حتی اجساد کشته شدگان را نیز تکه تکه کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های مسلح 60نفر از اهالی حطلة را به دلیل دین و طایفه آنان کشتند.

گزارش های رسیده از این روستا نیز حاکی از این است که مساجد و حسینیه ها نیز به آتش کشیده شده و تعدادی از زنان نیز ربوده شدند.

در بخشی از فیلم ویدئویی مربوط به حمله امرز یکی از سران تندروها به نام شافی العجمی که کویتی است نشان داده می شود که با مشارکت اعضای گروهک تروریستی جبهبه النصره این روستا را مورد حمله قرار داده و به بریدن سر اهالی آن افتخار کرده است.

شافی العجمی در این فیلم در حالی که از بریده شدن سر یک کودک خرسند صحبت می‌کند، رضایت خود را از بریدن سرها و کشتار و نیز نبش قبور و عملیات انتحاری در بین نیروهای امنیتی ابراز می‌دارد.

روستای حطلة در شرق دیرالزور قرار داشته و حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد و ساکنان اصلی آن را شیعیان تشکیل می دهند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول