اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

نامگذاری اسامی خارجی برای نام مغازه‌ها ممنوع است

امام جمعه زنجان گفت: نامگذاری اسامی خارجی برای مغازه‌ها و اصناف ممنوع است.

نامگذاری اسامی خارجی برای نام مغازه‌ها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی در دفتر امام جمعه زنجان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شور و شوق فراوانی در سطح استان برای آفرینش حماسه سیاسی در بین آحاد مردم دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نحوه برخورد با متخلفان اصناف در شورای اداری به مدیران توضیح داده شود، تصریح کرد: در هر اداره و ارگانی مسائل رسیدگی به مشکلات بازار رعایت و مسئول مربوطه پاسخگو باشد و تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های نظارتی باید صحیح و در چارچوب قانون اجرا شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بیشتر اصناف و بازاریان افرادی متدین هستند، اظهار کرد: باید در جلسات توجیهی به صاحبان پروانه کسب مسائل شرعی و اختیارات آنها گفته شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شئون اسلامی در بازار رعایت می‌شود، گفت: در خیابان سعدی وسط زنجان شئون اسلامی و مسائل شرعی کمتر رعایت می‌شود و بیشتر تخلفات مربوط به این منطقه است.

خاتمی با بیان اینکه نامگذاری اسامی خارجی برای نام مغازه‌ها ممنوع است، تصریح کرد: برای تغییر نام خارجی بعضی از مغازه‌های خیابان سعدی وسط یک ماه فرصت داده شود.

وی با اشاره به اینکه نخست باید تخلفات اصناف برای بازاریان توجیه شود، ابراز کرد: اگر با توجیه مشکلات و تخلفات برطرف نشد، تذکر داده شود و در صورت کارساز نبودن تذکر در مرحله آخر برخورد صورت گیرد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: در مقابل تخلفات اصناف و کسانی که پروانه کسب ندارند اگر نهی از منکر درست اجرا شود، نتیجه‌بخش است.

وی تصریح کرد: اگر تذکر به تخلفات نتیجه‌بخش نباشد، نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین وارد عمل می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه در همه ادارات و ارگان‌ها باید مسائل شرعی و حجاب رعایت شود، اظهار کرد: سالم‌ترین نهاد در بین ادارات در مسائل مربوط به پوشش خانم‌ها آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: کارکنان و بانوان این نهاد مسائل مربوط به اسلام را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول