اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مسئولان در رسیدگی به تخلفات اصناف جدی باشند

استاندار زنجان گفت: مسئولان در رسیدگی به تخلفات مربوط به اصناف جدی باشند و در صورت وجود تخلف برخورد کنند.

مسئولان در رسیدگی به تخلفات اصناف جدی باشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی در دفتر امام جمعه زنجان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: باید نگاه فرهنگی و کارکرد تاریخی بازار در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازار دارای سیاست، فرهنگ، امنیت و اخلاق است، تصریح کرد: در بحث مسائل فرهنگی بازار به عنوان یک کلاس بزرگ آموزشی است.

استاندار زنجان بازار را مانند یک دانشگاه فرهنگی دانست و اظهار کرد: نامگذاری دانشگاه برای بازار به این علت است که این مکان در طول شبانه‌ روز تنها چند ساعت تعطیل است و همانند دانشگاه مکانی فعال برای مردم جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت بازار برای کارهای فرهنگی به اندازه باشد، تصریح کرد: در تاریخ اسلام ساخت و احداث بازار پس از مساجد است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بازار به نحو احسن استفاده شود، خاطر نشان کرد: رویکرد مربوط به بازار فقط مسائل مالی نیست بلکه باید مسائل فرهنگی آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بازاریان افرادی منصف و متدین هستند، تصریح کرد: بازار امروز زنجان به عنوان مکانی سالم برای کسب و کار محسوب می‌شود.

استاندار زنجان ادامه داد: بیشتر مسائل و مشکلات اصناف قابل حل است و نباید اقدامی برای خدشه‌دار کردن ساحت بازاریان متدین انجام شود.

وی با بیان اینکه در بازار حلال و حرام و قیمت‌ها کنترل شود، اظهار داشت: کنترل مسائل فرهنگی بازار مهم‌تر از کنترل قیمت کالاهای آن است.

رئوفی‌نژاد تصریح کرد: کاستی و کمبود در آثار و مسائل فرهنگی مخرب بازار است.

وی با بیان اینکه بعضی از مسائل و تصمیمات بومی و محلی استان نیازی به مجلس و قانون ندارد، گفت: برای این مسائل در استان‌ها چارچوب مشخص شده و ابزار و اختیارات بر عهده استان‌ها است.

استاندار زنجان به مسائل غیر شرعی، غیر فرهنگی و غیر اخلاقی موجود در بازار و مغازه‌ها اشاره کرد و افزود: در این مسائل باید تعارف را کنار گذاشت و در صورت وجود مشکل برخورد شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف در اصناف و بازار باید به صاحبان جواز اخطار داده شود، گفت: اگر این اخطار کارساز نبود ظرف 48 ساعت برخورد صورت گیرد.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: تخلفات شامل تعزیرات، مسائل بهداشتی، سلامت کالا و... است.

وی با بیان اینکه بازار باید یک مکان اسلامی باشد، گفت: مسئولان در رسیدگی به تخلفات مربوط به اصناف جدی باشند و در صورت وجود تخلف برخورد کنند.

انتهای پیام/73008/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول