اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگوی لیایی با فارس مطرح شد

اذعان اساتید مصری به برتری قاریان ایرانی/ قاریان ایران و مصر رقبای واقعی

قاری ممتاز کشورمان با اشاره به اینکه اساتید ام‌القرای تلاوت جهان معتقدند که سطح قاریان ایرانی با سطح سایر قاریان جهان قابل مقایسه نیست، گفت: قاریان مصر اصلی‌ترین رقیبان قاریان کشورمان هستند.

اذعان اساتید مصری به برتری قاریان ایرانی/ قاریان ایران و مصر رقبای واقعی

«احمد لیائی» قاری برجسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بهتر از مسابقات مالزی است، گفت: مسابقات بین‌المللی مالزی تنها در بخش قرائت فعالیت دارد، در حالی که مسابقات ایران در دو بخش حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران عادلانه تر از سایر مسابقات بین‌المللی جهان است، گفت: در مسابقات قرآن مالزی مسائل سیاسی دخیل است، به طوری که تفاوت و برتری تلاوت قاریان کشورمان در مقایسه با قرائت دیگر قاریان کاملا مشخص است، اما در پایان مسابقات، قاریان ممتاز کشورمان به دلیل مسائل سیاسی در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

لیائی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران روند رو به رشدی در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای قرآنی در کشور و جهان اسلام است که خوشبختانه با تلاش مسئولان هر سال از نظر کیفیت نحوه برگزاری، جوایز، تعداد شرکت کنندگان و جنبه‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

تعداد تلاوت‌های متسابقان باید افزایش یابد

این کارشناس قرائت قرآن با بیان اینکه با یک یا دو تلاوت نمی‌شود سطح متسابقان را مورد ارزیابی قرار داد، اظهار داشت: انتخاب برگزیده از بین متسابقان بر اساس یک یا دو تلاوت نباید صورت گیرد، چرا که صدا در ساعات مختلف روز دچار اشکالاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید همچون مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه این تعداد تلاوت را به 3 تلاوت برای هر کدام از قاریان شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم افزایش دهند، ادامه داد: نباید از افزایش زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی و هزینه‌ها واهمه داشت، چرا که با افزایش تلاوت قاریان می‌توان افراد برگزیده را بهتر انتخاب و با ایجاد جوی قرآنی در کشور، مسابقاتی با کیفیت بالاتر برگزار کرد.

قاری ممتاز کشورمان گفت: در داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با وجود اینکه در هربحش دو داور قضاوت مسابقات را برعهده دارد، شاهد متفاوت بودن سلایق داوران هستیم که به عقیده من باید خرد جمعی نیز در داوری در نظر گرفته شود؛ به طوری که جمعی از فعالان قرآنی بدون در نظر گرفتن جزئیات و بخش‌های مختلف، با رعایت تمامی جوانب به متسابقان نمره دهند و نمره آن‌ها در جمع امتیاز افراد شرکت‌کننده تاثیرگذار باشد.

این کارشناس قرائت با بیان اینکه سطح قاریان ایران به تصدیق تمامی اسایتد قرآنی جهان رسیده است، افزود: اساتید ام‌القرای قرائت و تلاوت جهان که مصر است به این نتیجه رسیده‌اند که سطح قاریان ایرانی با سطح سایر قاریان جهان قابل مقایسه نیست.

لیائی با اشاره به اینکه قاریان مصر اصلی‌ترین رقیبان قاریان کشورمان هستند، گفت: سطح کیفی قاریان ایران و مصر و همچنین برخی از قاریان فیلیپین و اندونزی نسبت به سطح قاریان سایر کشورها بالاتراست، بنابراین موفقیت جوانان ایرانی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دور از انتظار نبود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول