اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم:

ارجاع امت از رهبری فاسد به رهبری صحیح فلسفه قیام حسینی است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: یکی از دلایل فلسفه قیام امام حسین(ع) ارجاع امت از رهبری فاسد به رهبری صحیح است.

ارجاع امت از رهبری فاسد به رهبری صحیح فلسفه قیام حسینی است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) اظهار داشت: دلایل متعددی برای قیام امام حسین(ع) وجود دارد که یکی از دلایل ارجاع امت از رهبری فاسد به رهبری صحیح است.

وی از یزید به عنوان رهبر فاسد نام برد و گفت: یزید هیچ‌گونه نسبتی با دین نداشته و به دلیل اینکه در صحرا پرورش یافته بود دارای تربیت بدویت بود و تنها چیزی که در مخیله او نمی‌گذشت بحث دین و دینداری است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم افزود: یزید دارای رفتار و خوی و منش بازیگری بود و رفتار شایسته رهبر یک جامعه که  تدین، تدبیر، علم و اندیشه است را نداشت.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) با ملاحظه این اوضاع و احوال دست به قیام زد تا به مردم بفهماند کسی که ادعای رهبری می‌کند لیاقت ندارد و مردم باید بر اساس تدبیر کسی را انتخاب کنند که معتقد به فرامین الهی و کتاب و سنتی باشد که پیامبر زحمت آن را کشید.

نجاریان زاده ادامه داد: دلیل دیگر قیام امام حسین(ع) از بین رفتن دین تا جایی بود که یزید و یزیدیان و کسانی که تابع امویان هستند روز چهارشنبه نماز جمعه را با حالت مست به جا می‌آوردند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر دینداری به جایی برسد که نماز جمعه را چهارشنبه بخوانند معلوم است که به کجا خواهد رسید بنابراین اهل بیت(ع) به دنبال احیای کتاب و سنت بودند در حالی‌که یزیدیان به دنبال به فراموشی سپردن احکام متعالی اسلام بودند. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم بیان داشت: آخرین دلیل برای قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است، معروف در آن روز حکومت و نهی انحرافات بود بنابراین امام حسین(ع) به عنوان دست پرورده احکام اسلامی، برای احیای قرآن، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی در خصوص فضای اجتماعی و سیاسی دوران امام حسین(ع) بیان کرد: هنگامی که به تاریخ مراجعه می‌کنیم هنوز خیلی از ارتحال پیامبر نگذشته بود که این‌ها آمدند و همانطور که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه آورده جامه خلافت را وارونه تنشان کردند.

نجاریان زاده خاطرنشان کرد: حکومت در زمان پیامبر بر اساس شایسته سالاری بود اما این‌ها آمدند بر اساس قومیت و فامیل‌گرایی حکومت را تبدیل به سلطنت کردند.

وی تصریح کرد: پدیده شومی که آن روز گریبانگیر جامعه بود بحث قومیت گرایی و میراث خواری حکومت بود و امام حسین (ع) می‌خواست با این وضعیت مقابله کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم اشاره کرد: جالب این است که حتی امام حسین (ع) در یک شرایط خاصی سراغ فرد فرد اجتماع رفتند و به تک تک افراد عنایت داشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: بر این اساس امروز ما به تک‌تک آرا نیازمندیم همانگونه که امام حسین(ع) سراغ تک‌تک افراد رفت ما هم سراغ تک‌تک افراد می‌رویم زیرا تک‌تک آراء آنان سرنوشت ساز است و اگر تعداد آرا بالا باشد مدیر مقتدر و شجاع ما در میادین سیاسی می‌تواند حرف اول را بزند.

انتهای پیام/2258/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول