اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امروز چهارشنبه برگزار می‌شود

بحران سوریه؛ محور دیدار «کری» با «هیگ» در واشنگتن

وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست‌های کاخ سفید با محور تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری سفر خود به اسرائیل را به تعویق انداخت، با همتای انگلیسی خود دیدار و با وی درباره بحران سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

بحران سوریه؛ محور دیدار «کری» با «هیگ» در واشنگتن

به گزارش خبرگزاری فارس، درحالیکه جدیدترین اخبار حاکی از آن است که کاخ سفید در طول روزهای آتی نشست هایی را با محور تجهیز هر چه سریع تر مخالفان سوری برگزار می کند، خبرگزاری فرانسه نوشت که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه به «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس دیدار و درباره بحران سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

«جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از تیم امنیت ملی خود از جمله کری خواسته است تا تمام گزینه ها برای پایان خشونت ها در سوریه را مورد بررسی قرار دهند. پساکی افزود که در بین گزینه ها، حضور زمینی نظامیان آمریکایی در سوریه مطرح نیست.

پساکی با اشاره به کنفرانس ژنو 2 و اعلام اینکه این کنفرانس صرفا یک همایش نیست، اعلام کرد که: هدف ما از این کنفرانس حرکت به سوی یک گذار سیاسی است و ما می خواهیم مطمئن شویم که محیط برای اجرای این گذار مناسب است.

درحالیکه سازمان ملل درخواست پناهگاه امن برای پناهجویان آسیب پذیر سوری را مطرح کرده است،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: به طور معمول گزینه ارجح برای پناهندگان (سوری) این است که زمانیکه کشورشان امن شد، به محل تولد خود باز گردند اما از آنجایی که سازمان ملل درخواست کرده است، آمریکا آمادگی پاسخگویی دارد و دیگران را نیز به انجام اقدام مشابه دعوت می کند.

در این خبر آمده است که طرح های اجرا شده برای حضور همزمان «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و مخالفان نظام دمشق در کنفرانس ژنو 2 تاکنون نتیجه ای نداشته و با شکست روبرو شده است و از طرف دیگر هیگ نیز اواخر هفته گذشته درباره دستاوردهای زمینی نظام سوریه هشدار داد و گفت که این امر مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.

هیگ با اشاره به دستاورهای زمینی ارتش سوریه علیه مخالفان این کشور، برگزار نشدن کنفرانس ژنو 2 در ماه جاری را نگران کننده و یاس آور خواند.

خبر دیدار برنامه ریزی شده امروز کری با هیگ در شرایطی گزارش می شود که وزیر خارجه آمریکا به دلیل نشست هایی که قرار است در واشنگتن با محور سوریه برگزار شود، سفر هفته جاری خود به خاورمیانه را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول