اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش اصفهان:

هر وسیله‌ای مناسب سرگرمی کودکان نیست

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش استان اصفهان گفت: هر وسیله بازی مناسب کودکان نیست و خانواده‌ها برای سرگرمی کودکان اقدام به خرید هر وسیله‌ای نکنند.

هر وسیله‌ای مناسب سرگرمی کودکان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روزگاری نه چندان دور سرگرمی‌هایمان بسیار ساده و مفرح بود با یک توپ پلاستیکی و تعدادی سنگ کوچک در یک جمع دوستانه و در یک بازی جمعی راضی می‌شدیم و از این طریق راه و روش زندگی جمعی و چگونگی کار جمعی را نیز می‌آموختیم.

نسل ما این گونه با سادگی رشد کرد، اما  نسل امروز سرگرمی‌هایش ‌را در رایانه با انواع و اقسام بازی‌ها ‌جستجو می‌کنند که اغلب مناسبتی با فرهنگمان نیز ندارد و آنان را از جمع‌های دوستانه دور می‌کند.

قشری دیگر از کودکان امروز نیز که فکر می‌کنند از این قافله عقب افتاده‌اند و توان وارد شدن به دنیای اقسام بازی‌های مدرن را ندارند فقط آنان را در اذعان مرور و یا این‌ اسباب بازی ها را در پشت ویترین اسباب بازی فروشی‌ها نظاره می‌کنند .

برخی تولیدکنندگان و یا واردکنندگان اسباب بازی نیز با علم به این مهم و با استفاده از این فرصت اقدام به خرید و توزیع ابزارهای بازی ارزان قیمت متناسب با توان خرید اقشار کم درآمد می‌کنند تا کودکان خرید آسان اسباب بازی را تجربه کرده و آنان نیز با اطمینان از قطعیت فروش به سودآوری بپردازند.

عفت نجف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این روزها سرگرمی و بازی رایج وسیله‌ای شده است که مردم بیشتر آن را با نام تق تقه می‌شناسند و از دید بیشتر مادران این وسیله بازی؛ مخرب اعصاب است.

وی ادامه داد: صدای این اسباب بازی نه تنها گوش خراش است بلکه سبب نارضایتی همسایگان می‌شود به طوری‌که در برخی از موارد این صدای ممتد و آزاردهنده همسایگان را کلافه می‌کند.

رئیس کمیته بازیها ورزش استان اصفهان تصریح کرد: اسباب بازی‌ها تنها وسیله‌ای برای وقت گذرانی نیست بلکه می‌بایست دارای فاکتورهایی برای استفاده باشند یکی از این فاکتورها این است که سبب کامل شدن مهارت‌های جسمی، حرکتی، فکری و شناختی شود، اما در این وسیله بازی هیچ کدام از این موارد دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/63021/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول