اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خواسته‌های مردم از شوراها

شوراها باید به خواسته‌های مردم توجه کنند/ ساخت‌وساز باید در شهر زنجان رونق یابد

مردم خواستار توجه منتخبان شوراها به ساخت‌وساز شهری و مشکلات شهر زنجان بعد از انتخابات هستند.

شوراها باید به خواسته‌های مردم توجه کنند/ ساخت‌وساز باید در شهر زنجان رونق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منظور از ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا سپردن مسئولیت به خود مردم است و تعدادی از همشهریان که از توانایی و دانش کافی برخوردارند، توسط اهالی شهر انتخاب شده و مشکلات و موضوعاتی که از دید دولت دور مانده را شناسایی و حل می‌کنند.

چند روزی از آغاز تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کشورمان می‌گذرد و بازار این تبلیغات در زنجان نیز همچون سایر شهرها داغ است.

طرفداران کاندیداها با چسباندن پوسترهای تبلیغاتی و بنرهای عکس کاندیداها به فضای شهرها شور و شوق خاصی بخشیده‌اند.

کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در این پوسترها و بنرها تقریباً از هر سنی به چشم می‌خورند و افراد بسیاری برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.

در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر زنجان افرادی از تخصص‌ و رشته‌های‌های مختلف از قشر فرهنگی جامعه گرفته تا وکیل و خبرنگار نیز حضور دارند.

در شهر زنجان 197 کاندیدا در 24 خردادماه جاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برای حضور در 13 جایگاه عضو شورای این شهر به رقابت می‌پردازند.

انتخابات شوراهای شهر و روستا اهمیتی کمتر از انتخابات ریاست جمهوری ندارد و مردم باید برای انتخاب فرد اصلح از آگاهی لازم برخوردار باشند.

امید است، این تعداد عظیم شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها از مشکلات مردم شهرها و روستاها آگاه باشند و با تعهد بر ملت ایران و انقلاب اسلامی در صورت انتخاب شدن فعالیت‌های خود را صادقانه آغاز کنند.

هدف هر کاندیدایی از حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا متفاوت است و امید است عده افرادی که برای رسیدن به اهداف شخصی در این رقابت گام نهاده‌اند، اندک باشد و افراد اصلح با رای مردم هوشیار و آگاه کشورمان انتخاب شوند.

اگر پای درد و دل مردم این مرز و بوم بنشینیم با مشکلات آنها آشنا می‌شویم، مشکلاتی که در فضای جامعه امروزی برای لمس آنها به تلاش زیادی نیاز نیست. 

*تفاوت مشکلات مردم شهر و روستاییان

مشکلات ساکنان شهرها و روستاها تا حدودی متفاوت است، شاید توقع مردم روستاها از  شهرها کمتر باشد و آنها کمتر به فکر فضای سبز و ایجاد مکان‌های تفریحی باشند.

بیشتر مشکلات مردم روستاها آسفالت سازی جاده‌های آنان، رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداری و... است.

گاهی از زبان ساکنان روستاها راه‌اندازی مخابرات و وجود تلفن ثابت، آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه و حتی داشتن اینترنت یا ایجاد ایستگاه راه‌‌اندازی آنتن دیجیتال برای تلویزیون نیز شنیده می‌شود.

در بین این خواسته‌ها داشتن برق، گاز و حتی آب نیز در بعضی از نیازهای این افراد دیده می‌شود، خواسته‌هایی که شاید ساکنان شهرها به وجود این امکانات حتی اندکی فکر نکرده باشند؛ چه برسد به اینکه برایشان مشکل شود.

این‌ خواسته‌ها و نیازها جزو بعضی از احتیاج‌های روستاییان محسوب می‌شود که در این چند جمله خلاصه شده است.

اما خواسته‌های اهالی شهرها متفاوت با ساکنان روستاها است و توقعات بالاتری دارند.

هر شخصی که در منطقه خاصی از شهر زندگی می‌کند، بیشتر خواستار رسیدگی به منطقه محل زندگی خود است و شاید کمتر به مشکلات مناطق دیگر توجه کند.

داشتن فضای سبز مناسب در هر منطقه‌ای و آسفالت‌ریزی مناسب خیابان‌‌های اطراف محل زندگی آنها جزو درخواست‌هایی است که بیشتر از سایر نیازها به چشم می‌خورد.

مشکلات شهروندانی که در بعضی از شهرک‌های تازه تأسیس شده زندگی می‌کنند، قدری متفاوت با جاهایی است که چندین سال‌ از احداث آنها می‌گذرد.

بیشتر مشکلات این شهروندان جدول کشی خیابان‌ها است و بودن جاهای خاکی در اطراف خانه‌های آنها و وجود حیواناتی همچون موش، قورباغه یا سگ از مشکلات این افراد محسوب می‌شود.

در هر حال خواسته همه مردم از اعضای شوراها داشتن شهری آباد با ظاهری زیبا است. 

*افزایش سرعت عمل شوراها

انتظار مردم افزایش بودجه شهرداری نسبت به کارهای آبادانی شهرها است، آبادانی جاهایی که پس از تخریب برای بازسازی آن به زمان زیادی نیاز است.

احداث پل، زیرگذر و روگذر در بسیاری از مواقع مشکلات شهروندان را حل می‌کند، اما برای ساخت این مکان‌ها معمولاً به چنان زمان بسیاری نیاز است که عده‌ای از خیر ساخت آنها می‌گذرند.

یکی از خواسته‌های مردم شهر زنجان اتمام هر چه سریع‌تر پروژه پل سیدالشهدا در منطقه خیام است که مشکلات ترافیکی بسیاری برای این منطقه از شهر ایجاد کرده و خواسته مردم افزایش سرعت عمل شهرداری و شورای شهر در ساخت این پل است.

از خواسته‌های دیگر زنجانی‌ها بازسازی سریع مسجد جامع این شهر است که ماه‌ها از تخریب و بازسازی درب ورودی این مکان مقدس می‌گذرد و به علت قرار داشتن این مسجد در مرکز شهر مشکلاتی را برای همشهریان ایجاد کرده است.

همچنین داشتن پارکینگ مناسب و آغاز طرح سبزه‌میدان شهر زنجان از دیگر مشکلات و خواسته‌های مردم این شهر است.

البته خواسته اغلب مردم از شوراها و مسئولان شهرداری تفاوت قائل نشدن بین بالا شهر و پایین شهر است که تفاوت رسیدگی و آبادی این مناطق به خوبی دیده می‌شود.

این روزها علاوه بر افزایش تورم و مشکلات گرانی‌ اجناس، مواد خوراکی و گرانی هر آنچه که فکرش را می‌کنید، زمانی که گروهی از مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند؛ با این وجود هنوز عده‌ای از شهروندان به فکر آبادانی شهرها هستند و خواسته‌های خود را از شوراها می‌خواهند.

مردم خواستار صادق بودن اعضای شورای شهرها و روستاها با همشهریان هستند و امیدوارند این کاندیداها از هم اکنون با نیت خالص به فکر رفع مشکلات آنها باشند.

امید است؛ به زودی افرادی لایق و کارآمد با داشتن دانش کافی بر 13 صندلی شورای شهر زنجان تکیه کنند که به فکر منافع شخصی خود و دوست و آشنا نباشند؛ بلکه صادقانه خواسته‌های مردم را در نظر بگیرند و برای رفع این خواسته‌ها هر چه زودتر اقدام کنند.

به امید روزی که همه ساکنان شهرها و روستاها از اعضای شوراها راضی باشند و از صمیم قلب برای سلامتی آنها دعا کنند.

انتهای پیام/73008/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول