اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ ولایتی در بندر‌عباس عنوان کرد

اتصال بندرعباس به سن‌پترزبورگ و بمبئی

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری گفت: می‌توان سن‌پترزبورگ و بمبئی را از طریق تلاش ایران و شهر بندر‌عباس با استفاده از جاده و مسیرهای دریایی به هم متصل کرد.

اتصال بندرعباس به سن‌پترزبورگ و بمبئی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر‌عباس علی‌اکبر ولایتی در جمع هواداران خود در این شهر با بیان اینکه باید از ظرفیت و موقعیت جغرافیایی ایران در امر توسعه و راه‌اندازی ترانزیت با هدف محور ‌قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب نهایت استفاده را برد اظهار داشت: با کارهایی که در سال‌های قبل صورت گرفته است ظرفیت‌های لازم برای این حوزه در کشور مهیا و تنها پیگیری و تلاش ایران را برای عملیاتی شدن و راه‌اندازی و پویایی این کریدور می‌طلبد.

وی افزود: این کریدور می‌تواند سن‌پترزبورگ و بمبئی را از طریق تلاش ایران و شهر بندر‌عباس با استفاده از جاده و مسیرهای دریایی به هم متصل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در صورت پیروزی متمم، توسعه روابط با کشورهای منطقه و گسترش آن به عنوان محور اساسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی دو هدف کلان از جمله بازسازی توان، تولید داخلی و بازسازی روابط بین‌المللی با مذاکرات سیاسی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

ولایتی همچنین اضافه کرد: در این راستا به ارتباطات تجاری و دیپلماسی اقتصادی قوی نیز بیش از هر زمانی نیازمندیم.

وی یادآور شد:‌گسترش پهنای باند و توسعه ارتباطات فناوری نیز با هدف تبادل دانش مورد نظر دولت متمم در صورت پیروزی است.

ولایتی ادامه داد: در عصر کنونی تمامی کشورها و دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که ارتباطات و دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط بین‌المللی بیش از هر زمانی در اقتصاد آنها نقش دارد.

ولایتی یادآور شد: طی دوره‌های تاریخی مختلف حتی مردم دو طرف خلیج‌فارس در ایران و منطقه جنوبی خلیج‌فارس معاش خود را از طریق ارتباطات خارجی تأمین می‌کردند.

وی ادامه داد: باید برای احیای این ارتباطات ارز مورد نیاز را در اختیار مردم و بند‌ر‌نشینان قرار دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز سازمان‌هایی همانند اکو و گروه D8 که ایران در راه‌اندازی و تقویت آنها با هدف توسعه اقتصادی خود به اعضاء نقش تأثیرگذار داشته است مورد غفلت واقع شده است.

وی یادآور شد: باید همکاری‌های توسعه‌ای را گسترش دهیم و در این راستا نیازمند کاهش تنش‌ها با هدف افزایش امنیت ملی خود در دراز مدت‌ و میان مدت هستیم.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت حق سه درصد دولت پیرامون بیمه درمان سازمان تأمین اجتماعی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را از دست داده است تأکید کرد: طرح درمان رایگان با توجه به اهداف برنامه توسعه پنجم و برنامه‌ریزی‌های دولت آینده، در کشور عملی خواهد بود.

وی ادامه داد: این امر خواهان تعریف و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی است که طرح آن را مدون کرده‌ایم.

ولایتی یادآور شد: نباید فراموش کرد که پرداختن به بیمه‌های پاسخگو و کامل نیز در سراسر حوزه‌های مختلف باید مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: تصویب و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها نیز از نقش مهم در توسعه بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد برخوردار است.

وی یادآور شد: ثبات قیمت ارز از مهمترین برنامه‌های دولتش در صورت پیروزی خواهد بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: باید زمینه رفع تردید‌های تولید‌کنندگان، کارفرمایان و فعالان اقتصادی را با مدیریت باثبات و صیانت از ارزش پول ملی برقرار ساخت.

به گفته ولایتی مهمترین چالش اقتصادی کشور عدم اطمینان سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه به وضعیت پول ملی و ارز در کشور است.

انتهای پیام/88001/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول