اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفتگو با فارس:

وزیر ارشاد از فیلم «شهید علی هاشمی» در اهواز رونمایی می‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از رونمایی فیلم «شهید علی هاشمی» در اهواز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وزیر ارشاد از فیلم «شهید علی هاشمی» در اهواز رونمایی می‌کند

حجت الاسلام سید لطف‌الله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: فیلم زندگی «شهید علی هاشمی» در اهواز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فیلم زندگی شهید هاشمی کار جدیدی در حوزه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: فیلم مرغابی دشت سرخ بیش از 15 میلیارد ریال هزینه داشته که کل این اعتبار از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف خوزستان برای ساخت این فیلم اشاره کرد و افزود: تهیه‌کننده این فیلم اداره‌کل ارشاد اسلامی خوزستان و کارگردانش نیز یکی از افراد بومی به نام علی اصغر شادروان کارگردان فیلم «تیر باران» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فیلم «یوسف هور» را از لحاظ محتوایی و کیفی خوب توصیف کرد و بیان داشت: خانواده شهید هاشمی در مورد نقش همسر این شهید والامقام اعتراض داشتند که با تغییر این شخص، نظر آن‌ها جلب شد.

سپهر ابراز داشت: خانواده شهید هاشمی از جمله برادر و پسر شهید از بدو کلید خوردن فیلم، همکاری خوبی با عوامل فیلم داشته‌اند.

وی اذعان داشت: عوامل فیلم از دوستان و همرزمان شهید از جمله سردار غلام‌پور، سردار گرجی، سردار شاهوارپور و سردار دانش‌پژوه نظرخواهی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ابراز امیدواری کرد که با پایان کار موسیقی فیلم «یوسف هور»، عصر امروز این فیلم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالار آفتاب اهواز رونمایی خواهد شد.

سپهر خاطرنشان کرد: فیلمنامه فیلم «یوسف هور»، بر اساس اسناد و کتاب‌های موجود و خاطراتی که از 8 سال دفاع مقدس از سوی فرماندهان به رشته تحریر درآمده نوشته شده است.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های دیگر سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان پرداخت و اظهار کرد: سید محمد حسینی بعد از ظهر امروز برای افتتاح پروژه آمفی تئا‌تر سالن اجتماعات شهر ملاثانی به شهرستان باوی سفر خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: همچنین همزمان با فیلم شهید علی هاشمی از کتاب چهل سال سینمای خوزستان تألیف علی نقی طاهری، نیز رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: یکی از مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به خوزستان توجه ویژه به بزرگداشت و تکریم مفاخر فرهنگی، دینی و دفاع مقدس این استان بوده و بنا شد که تولید آثار سینمایی از مفاخر دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد و از این رو مصوب شد تا ظرف 5 سال، 5 فیلم سینمایی برگرفته از زندگی 5 سردار شهید خوزستان ساخته شود.

انتهای پیام/72010/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول