اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سراب یکدست رنگ انتخابات گرفت

تبلیغات انتخاباتی و در کنار آن اقتصاد انتخاباتی رنگ و بویی خاصی به سطح شهر سراب داده است.

سراب یکدست رنگ انتخابات گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، با رونق گرفتن تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و نیز ریاست جمهوری در شهرستان سراب این شهر نیز همچون سایر شهرهای میهن اسلامی‌مان رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است.

در حالی که در 10 روز اول تبلیغات ریاست جمهوری جنب و جوش هواداران نامزدها دیده نمی‌شد و همین موضوع موجب انتقاد شدید امام جمعه سراب شد اما آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراها و نصب پوسترها و بنرهای رنگارنگ و تبلیغات محیطی و میدانی هواداران نامزدهای ریاست جمهوری را نیز به شوق انداخت.

همزمان با تشکیل بیش از 36 ستاد تبلیغاتی برای آقایان و خانم‌ها از سوی 18 نامزد شورای شهر سراب، طرفداران قالیباف، جلیلی، حسن روحانی و ولایتی در سراب ستاد تبلیغاتی تشکیل دادند.

اما اثری از ستادهای محسن رضایی و غرضی دیده نمی‌شود، گویی که در سراب فقط چهار نامزد باهم رقابت خواهند کرد.

 اما نامزدهای شورای شهر نیز با حضور در محافل و مجامع عمومی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، سخنرانی در مساجد و احوالپرسی‌های گرم با اهالی منطقه، سعی در جلب نظر رای دهندگان دارند.

در این میان آنچه بیش از همه جلوه‌گری می‌کند رونق گرفتن اقتصاد برخی شغل‌هاست که در اصطلاح عمومی اقتصاد انتخاباتی گفته می‌شود.

شیرینی فروشی‌ها، چاپخانه‌ها، حسینیه‌ها، مغازه‌های بزرگ که به محل ستادها اجاره داده می‌شوند، مداحان و خطبا نیز از اقتصاد انتخاباتی بهره می‌گیرند. 

اما کانون‌های تبلیغاتی گله‌مند شده‌اند چرا که قانون آگهی‌نامه‌ها و کانون‌ها را از تبلیغات محیطی منع کرده است.

در سراب این بار حضور سه نامزد زن نیز به انتخابات رنگ و بوی جدیدی داده است، تبلیغات محیطی زنان کاندیدا از آقایان سبقت گرفته و برای نخستین بار زنان سرابی هم احساس می‌کنند شاید نامزدهایی از هم جنسانشان وارد شورای شهر شده و این شورای مردانه را از انحصار مردها خارج سازند کما اینکه شرکت و پیروزی تنها نامزد زن در انتخابات نهم مجلس نامزدهای زن را امیدوارتر کرده است.

 انتهای پیام/60010/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول