اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در جمع مردم زاهدان:

سیستان و بلوچستان بهترین مزیت برای مبادلات تجاری بین‌المللی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان از موقعیت بسیار مطلوبی برای مبادلات تجاری و ترانزیتی برخوردار است.

سیستان و بلوچستان بهترین مزیت برای مبادلات تجاری بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اکبر ولایتی بعدازظهر امروز در اجتماع مردم زاهدان در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شایستگی دارد تا کمبودهایی که در این استان باعث رنج و دغدغه مردم شده، به نحوی شایسته مرتفع کند، چراکه مردم متعالی این استان استحقاق رشد را دارند.

وی افزود: طولانی‌ترین مرزهای آبی و خشکی نباید به دلیل عدم تدبیر تبدیل به تهدید شود؛ بلکه باید از فرصت‌های موجود به طور مناسب برای استان استفاده کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خلأ خدمت‌رسانی در استان احساس می‌شود؛ این استان که نماد وحدت شیعه و سنی است و افتخار دارد که رهبر پرچم‌دار این وحدت است، زبانزد بوده و نباید در خدمت رسانی به آن کوتاهی شود.

ولایتی بیان کرد: ما افتخار داریم که صدها نفر از علمای جهان اسلام از اهل سنت و 30 درصد از شیعیان در 80 کشور جهان توفیق دبیرکلی مجمع بیداری اسلامی را به ما واگذار کرده‌اند و من به این رسالت افتخار می‌کنم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همانطور که رهبر فرمودند؛ خیزش اسلامی در کشورهای مسلمان از جمله مصر، تونس و لیبی و ... یک بیداری اسلامی بود؛ نه بهار عربی.

ولایتی ادامه داد: من از زمانی که وزیر خارجه بودم و ارتباط با کشورهای عربی داشتم این توفیق را داشتم که طلیعه ارزش‌های اسلام را در این کشورها ببینم؛ به طوری که اکنون هرچه در کشور تونس اتفاق افتاده، نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و مردی بزرگ از تبار فرزندان اسلام رهبر حکومت تونس شده است.

وی اضافه کرد:  75 درصد مردم مصر اسلامگرا هستند و دقیقاً الگوی جمهوری اسلامی را برای نهضت خود انتخاب کردند و آقای مرسی که از فعالان امت اسلامی است، رهبری را در دست گرفته است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  اذعان داشت: احیای دین به طور عام و احیای ارزش‌های اسلامی به طور خاص در نهضت جمهوری اسلامی برای افکار عمومی مردم جهان نهادینه شده است.

وی افزود: من معتقدم که در سراسر ایران، ایرانی درجه یک و دو و سه نداریم، از چابهار تا سرخس و از شرق تا غرب ایران همه ایرانی هستند و ما در آینده بازسازی اقتصاد داخلی و سیاست خارجی را با کارکردهای صلح‌آمیز خواهیم داشت و همچنین در مورد موضع خود برای انرژی هسته‌ای با آنانی که خواهان روابط متقابل مبتنی بر احترام هستند، ایستاده‌ایم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان مقاومت می‌کنیم و تنها این امر کافی نیست؛ بلکه باید مدبرانه توأم با ترویج دیپلماسی در جهان اهداف مورد نظر را پیش برد.

ولایتی ابراز داشت: تصویب قطعنامه‌ها، کاغذ پاره نیستند؛ بلکه مدبرانه با اهمیت دادن به ارتباطات بین‌المللی با پیروی از خط رهبری و کمک مردم به گونه‌ای عمل کنیم که کشورهای جهان برای برقراری رابطه با ایران سرفراز سبقت بگیرند؛ مشروط بر اینکه بدانیم چگونه عمل کنیم.

وی گفت: رویکرد هر دولتی باید به گونه‌ای باشد که 50 درصد روابط خارج از مرزها و 50 درصد به روابط داخل مرزها اهمیت دهد و ما نیز به روابط خارجی در تمام ابعاد به ویژه ارتباطات، فناوری اطلاعات، فرهنگی سیاسی، اجتماعی، فضاهای مجازی، سیستم‌های الکترونیکی که برای جوانان نیز حائز اهمیت است و ایجاد شغل می‌کند، اهمیت می‌دهیم.

رفع مشکلات با ایجاد اشتغال میسر است

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ایجاد شغل برای جوانان دغدغه اصلی ماست، بیکاری جای تأسف دارد، مهار گرانی و تورم روزافزون و جلوگیری از آن نیز در رویکردهای ما قرار گرفته است.

ولایتی به برنامه 100 روزه‌اش اشاره کرد و گفت: من برای رفع و رجوع و رسیدگی فوری به مشکلات حاد که قدرت خرید مردم کنترل خواهد کرد، این برنامه را ارائه کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: برای جلب اعتماد و عملیاتی کردن توقعات مردم مسائل حاد و فوری در تورم اقتصادی را باید در اولویت برنامه‌ها قرار داد؛ منوط به اینکه بانک مرکزی بخشنامه‌های خلق‌الساعه ارائه ندهد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: فرصت‌های زیادی در این استان نهفته است و مردمی صاحب فن تجارت و فن تولید از سرمایه‌های این استان محسوب می‌شوند.

وی گفت: مرزها در استان نعمت بوده و فرصت رابطه با کشورهای افغانستان و پاکستان و دریای آزاد را داراست که باید از این مزیت به نحو بهینه استفاده کرد.

ولایتی، حمل و نقل جاده‌ای، ترانزیتی، توسعه آبخیزداری، توسعه آبزیان، توسعه چابهار، منطقه آزاد، از ارکان مهم توسعه در این استان دانست که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: در ملاقاتی که با وزیر امور خارجه هند داشتم، وی گفت که برنامه‌ها و گام‌های بلندی در چابهار برای مبادله و ترانزیت کالا از طریق افغانستان و پاکستان را دارد و این مهم موقعیت استان را برای کارهای راهبردی و ارتباط تجاری مطلوب می‌کند؛ همچنین توسعه خط آهن چابهار از علاقه‌مندی‌های ایشان بود.

وی، یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در استان، ترانزیت کالا و همچنین انرژی آبی، تولید انرژی برق از انرژی بادی به کشورهای همسایه و همچنین ترانزیت نفت از طریق جنوب عنوان کرد و گفت: با تشکیل حلقه مبادلات انرژی گازی در دور ایران می‌توانیم تبادلات خوب در این زمینه داشته باشیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، استفاده از موقعیت‌های استان برای تأسیس کارخانه‌های پتروشیمی را که ایجاد شغل مولد می‌کند از اولویت‌های حائز اهمیت رفع مشکلات بیکاری دانست.

ولایتی اذعان داشت: پیگیری برای حل مشکل آب با کشور افغانستان به منظور توسعه امر کشاورزی، مهار سیلاب‌ها، ذخیره آب چاه نیمه‌ها از از برنامه‌های آتی ما خواهد بود.

وی، یکی از راهکارهای عملیاتی که رونق کسب و کار برای این منطقه است، محدود نماندن مبادلات مرزی از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی عنوان کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تأسف از اینکه هنوز شهر زاهدان و زابل لوله‌کشی گاز ندارند، گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. مردم زاهدان و زابل باید احساس کنند که دولت به فکر آنهاست و نیازهای اساسی آنها را مرتفع می‌کند و تأمین نیاز مردم مهم‌تر از صادرات گاز به خارج است. 

رایگان کردن درمان در کشور امری الزامی است

ولایتی به موضوع مهم بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: نباید همه امکانات تخصصی در مرکز متمرکز شود؛ بلکه تأسیس بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در استان‌های کم برخوردار نیز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه سلامت و هزینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج قول مساعد داد که ردیف بودجه از نمایندگان مجلس برای این امر مهم اختصاص داده شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: انشا‌الله روزی برسد که درمان در سراسر کشور رایگان شود؛ بنده با تجربه 49 ساله‌ای که در این رشته کسب کرده‌ام، اعتقاد دارم که با برنامه‌های کابردی و عملیاتی به ویژه در رابطه با بیمه‌های سلامت ایرانیان، پزشک خانواده و سیستم  ارجاع، بهداشت و درمان را به خصوص در بیماری‌های خاص می‌توان به اهداف رایگان شدن کامل بهداشت و درمان دست یافت.

وی در پایان با تأکید بر مردمی کردن تولید براساس اصل 44 الزام بر واگذاری‌ها به بخش خصوصی، فراهم کردن زمینه برای زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی، ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی به ویژه ایجاد پتروشیمی در استان را از برنامه‌های مورد تأیید و تأکید خود عنوان کرد.

انتهای پیام/75003/ذ40 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول