اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع مردم زاهدان مطرح شد

نظر روحانی درباره انصراف عارف

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم زاهدان به برخی نکات درباره مساله انصراف عارف اشاره کرد.

نظر روحانی درباره انصراف عارف

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن روحانی ظهر امروز در جمع پر شور مردم زاهدان در مسجد طالقانی این شهر اظهار داشت: من خودم فرزند کویر هستم و تنها آسمان کویر پر ستاره نیست بلکه جامعه‌ای که همه ما در آن زندگی می کنیم پر ستاره است.

وی افزود: باید همه تلاش کنیم تا استان سیستان و بلوچستان به مرکز توسعه و اتحاد در کشور تبدیل شود.

این کاندیدا اضافه کرد: می‌دانم که خانه‌های ارزان قیمت برای نسل جوان ما یک ضرورت است و می‌دانم که انتظارات فراوانی برای امنیت بیشتر در این استان دارید.

روحانی بیان کرد: راه حل مشکل امنیتی استان در سه چیز است؛ استان باید توسعه یافته شود زیرا بسیاری از مشکلات از روند فقر و بیکاری است، اگر برای مردم اشتغال درست کنیم و صنعت و کشاورزی را توسعه دهیم، از ظرفیت‌های دریا به معنای واقعی بهره‌برداری کنیم به توسعه این استان دست خواهیم یافت.

وی بیان داشت: در سیستان و بلوچستان خود مسئولان بومی و محلی بهتر می‌توانند مشکلات امنیت را رفع کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همکاری با کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان و تعامل با آنها امنیت واقعی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه برای امنیت بیشتر باید با کشورهای همسایه روابط بهتری داشته باشیم، متذکر شد: امر مهم دیگر در این استان وحدت، اتحاد و یکپارچگی است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید همه اقوام، مذاهب فرصت برابر خواهند داشت همان طور که قول داده‌ام حقوق شهروندی را تدبیر خواهیم کرد.

این کاندیدا عنوان داشت: ما اقوام مختلف این سرزمین را فرصت زیبا برای کشور ایران می‌دانیم چراکه ایران به همه ایرانیان تعلق دارد.

روحانی بیان کرد: به هما اندازه که شیعیان، ایران را در قلب خود جای داده‌اند، اهل سنت هم ایران را در قلب خود جای داده‌اند من با بزرگان اهل سنت، و نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی در پنج دوره بوده و امروز هم با آنها هستم.

برای رسیدن به کشور توسعه یافته به اتحاد و یکپارچگی نیاز داریم

وی گفت: متوجه شدم که دلسوزی اهل سنت برای نظام کمتر از شیعیان نیست من با تمرکززدایی موافق نیستم، مدیران لایق بومی استان را بهتر می‌شناسند.

وی افزود: ما برای رسیدن به یک کشور توسعه یافته نیاز به همدلی، اتحاد، انسجام و یکپارچگی داریم و نباید وقتمان را برای اختلافات تلف کنیم.

روحانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، زنان و مردان در عرصه اجتماعی با هم برابرند، اینقدر جلوی زنان و دختران ما سد درست نکنید زیرا زنان و دختران ایرانی اهل عفت و پاکدامنی هستند.

این کاندیدا تصریح کرد: آقای عارف دوست من است آشنایی من با ایشان از سال 1355 است الان هم در دولت اصلاحات کنار هم بودیم و در مجمع تشخیص مصلحت هم کنار هم هستیم.

وی گفت: هر شهری که من یا دکتر عارف رفتیم، به ما گفتند اتحاد اتحاد، هر دوی ما این ندا را با گوش و جان شنیدیم و هر دوی ما مسئله را به آیت‌الله هاشمی منعکس کردیم و هم به جبهه اصلاحات و هم جبهه اعتدال گفتیم که هر دو برای ایجاد وحدت ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: در طول دو سه روز اخیر تلاش بسیار زیادی صورت گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و مشورت‌های زیادی با آیت‌الله هاشمی انجام دادیم که سرانجام تصمیم نهایی در جلسه دیشب جبهه اصلاحات و اعتدال و همچنین نظر آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی بر نگاه اتحاد و حضور یک کاندیدا از اصلاحات بود که در مجموع تصمیم گرفته شد که من در صحنه انتخابات بمانم و آقای عارف ما را حمایت کند.

وی افزود: بحث بر سر اینکه حسن روحانی یا محمدرضا عارف باشد نیست بلکه بحث بر سر مسئله مهم‌تری است و آن اینکه با تقسیم رای‌ها، دیگران پیروز نشوند.

وی یادآور شد: من از همین جا به آیت‌الله هاشمی سلام می‌کنم به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی سلام می‌کنم هیچ کس نمی‌تواند هاشمی و خاتمی را حذف کند.

در فضای فرهنگی و اعتدال هم مشکلات کشور حل می‌شود

روحانی با بیان اینکه تهمت‌زنان و دروغگویان جایگاهی در کشور ندارند و برای نجات این کشور راهی بجز وحدت و اتحاد و یگانگی نداریم و همه باید زیر یک خیمه قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: اخراج راه به جایی نمی‌برد در دولت تدبیر و امید اعتدال و عقلانیت پیروز است.

این کاندیدا با بیان اینکه امیدواریم افراطیون و خودسرها‌ درس لازم را از ملت در 24 خرداد بگیرند، متذکر شد: بدانید که در بستر فضای فرهنگی و اعتدال مشکلات حل می‌شود و من به شما بگویم افراطیون فقط به شما ظلم نکردند بلکه به دین مبین اسلام و مقدسات کشور هم ظلم کردند و اگر ما در کنار هم قرار بگیریم پیروز می‌دانیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با رهنمودهای آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی در کنار هم آنچنان قرار می‌گیریم که در سراسر کشور عطر اتحاد و انسجام به مشام برسد.

انتهای پیام/75004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول