اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فضای ضدآمریکایی در پاکستان تشدید شد

بدنبال اعتراض روزهای گذشته حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز پاکستان به ادامه حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی، برخی احزاب پاکستانی از نمایندگان پارلمان این کشور خواستند نحوه مقابله با پهپادها را در دستور کار قرار دهند.

فضای ضدآمریکایی در پاکستان تشدید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، پاکستان که تاکنون بارها مراتب اعتراض خود را به روند حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور که موجب مرگ صدها غیرنظامی شده است را اعلام کرده اما این موضوع مورد بی‌توجهی مقامات واشنگتن قرار گرفته و آمریکایی‌ها اعلام کردند که این عملیات‌ها همسو با منافع ملی آمریکاست و انجام آن برای حفظ جان شهروندان آمریکایی و اروپایی ضروری است.

روز گذشته نیز حزب مسلم لیگ نواز به واشنگتن پیشنهاد کرد که برای توقف این حملات، خود مبادرت به حذف پناهگاه‌های شبه‌نظامیان از مناطق قبیله‌ای این کشور می‌کند.

یکی از رهبران ارشد حزب مسلم لیگ نواز که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان گفت: «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان به‌زودی به واشنگتن اعلام می‌کند که حاضر است در قبال توقف حملات پهپادها، خود با تهدیدات تروریستی در مناطق قبایلی این کشور مقابله کند.

در همین حال، «شیرین مزاری» از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف با تنظیم شکایت علیه حمله پهپادها به خاک پاکستان از مجلس ملی درخواست کرد این موضوع را بررسی کند.

«شاه محمود قریشی» از دیگر اعضای حزب تحریک انصاف در مصاحبه با خبرنگاران ابراز داشت: با اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع مطرح شده در مجلس ملی موضوع تعیین بودجه برای دولت جدید است اما با توجه به اینکه حمله پهپادها به مناطق قبایلی از اهمیت زیادی برخوردار است حزب تحریک انصاف انتظار دارد این موضوع در اولویت قرار گیرد و ابتدا به این مطلب رسیدگی شود.

طبق اعتراض حزب تحریک انصاف حمله پهپادها به معنای نسل‌کشی مردم قبایلی می‌باشد، این حملات نه تنها موجب از بین رفتن تروریست‌ها نمی‌شود بلکه باعث می‌شود نیروهای تازه‌ای به آنان بپیوندند.

حزب تحریک انصاف قبل از این هم موضوع مخالفت با ادامه حمله پهپادها را در مجلس ایالتی خیبر‌پختونخواه مطرح کرده بود.

هفته گذشته نیز، نواز شریف در دیدار با وزیر خارجه آلمان با غیرقابل قبول خواندن ادامه روند حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، گفت: حملات پهپادها باید متوقف شود و این موضوعی است که ما بارها به آن اعتراض کرده‌ایم.

2 روز پیش یک فروند پهپاد آمریکایی با حمله به منطقه قبایلی پاکستان دست‌کم 7 تن را به کام مرگ فرستاد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول