اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر علیه بیماری تب برفکی صورت می‌گیرد

آغاز واکسیناسیون رایگان 100 هزار رأس دام سنگین در کرمان

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: واکسیناسیون رایگان 100 هزار رأس دام سنگین در کرمان بر علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

آغاز واکسیناسیون رایگان 100 هزار رأس دام سنگین در کرمان

محمد جانباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های مهم صنعت دامپروری در سراسر دنیا است.

وی بیان کرد: بروز احتمالی بیماری تب برفکی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دامپروری وارد کند و مهمترین خسارات بیماری تب برفکی در یک دامداری کاهش تولیدات دامی، ایجاد تلفات در دام‌های جوان و حذف دام‌های پرتولید است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به این نکته که صنعت دامپروری یکی از بسترهای مهم اشتغالزایی در کشور است، تصریح کرد: دامپزشکی از طریق تامین زیرساخت‌های بهداشتی سعی در حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت‌های اشتغالزایی این صنعت دارد.

جانباز با بیان اینکه تامین سلامت دام موجب کاهش مرگ و میر، افزایش تولید و حذف هزینه‌های درمانی می‌شود، ابراز داشت: رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت موازین بهداشتی و اصول تغذیه دام، جلوگیری از حمل و نقل بی‌ضابطه و غیرمجاز دام و واکسیناسیون هدفمند از جمله مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بیماری‌های دامی است.

وی اظهار داشت: هر ساله عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری تب برفکی در سه فاز به فاصله چهار ماه در گاوداری‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و سنتی با هدف ایجاد ایمنی یکنواخت در جمعیت دام‌های سنگین استان کرمان به اجرا گذاشته می‌شود.

این مسئول افزود: فاز نخست این طرح در سال جاری با به‌کارگیری امکانات بخش دولتی و خصوصی از 18 خرداد ماه جاری آغاز و با احتساب واکسیناسیون راپل «یادآور» تا پایان تیرماه ادامه دارد.

جانباز بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در این فاز نزدیک به 100 هزار رأس دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی ایمن شوند.

وی با بیان اینکه تحقق کامل اهداف واکسیناسیون دام‌ها منوط به همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و دامداران است، افزود: از دامداران تقاضا داریم با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512-0341 و یا شماره پیامک 3000231512 به اطلاع این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/2446/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول