اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر:

هشدار به باغداران؛ کرم خراط درختان گردو را تهدید می‌کند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: آفت کرم خراط بزرگ‌ترین تهدید کننده درختان گردو به حساب می آید که لازم است باغداران منطقه با هماهنگی کارشناسان کشاورزی برای مبارزه با این آفت نباتی اقدامات جدی به عمل آورند.

هشدار به باغداران؛ کرم خراط درختان گردو را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، فیروز طلوع‌حیات صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 200 هکتار از باغات درختان گردو در این شهرستان علیه آفات و بیماری‌های نباتی مختلف، عملیات مبارزه انجام شد.

وی افزود: هدف از این عملیات، کنترل جمعیت کرم خراط در درختان گردو بود که با به کارگیری و تلفیق روش‌های مختلف کنترل اعم از قرص‌های تدفینی، شکار انبوه با استفاده از تله‌های فرمونی صورت گرفته است.

طلوع‌حیات با اعلام اینکه جاگذاری خمیرهای مخصوص در مدخل دالان لاروی آفت در درختان گردو از مناسب‌ترین راه‌های مبارزه با این آفت می‌باشد گفت: عملیات کنترلی علیه آفت مذکور با استفاده از خمیرهای سمی به همراه سایر روشهای کنترل اعم از استفاده از تله‌های فرمونی برای شکار انبوه آفت، آبیاری به موقع، تقویت درختان با کودهای آلی و شخم زدن پای درختان انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر اضافه کرد: آفت کرم خراط بزرگ‌ترین تهدید کننده درختان گردو به حساب می آید که لازم است باغداران منطقه با هماهنگی کارشناسان کشاورزی برای مبارزه با این آفت نباتی اقدامات جدی به عمل آورند.

مهندس طلوع‌حیات یادآوری کرد: در شهرستان آذرشهر چهار هزار و 100 هکتار باغ مثمر وجود دارد که بخش عمده آنها را درختان گردو ، بادام و زردآلو تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول