اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

رضایت 60 درصد خانواده‌های بیماران ‌مرگ مغزی برای اهدای عضو

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانواده‌های 60 درصد از بیماران مرگ مغزی در استان کرمان اعضای عزیز از دست رفته خود را اهدا‌ می‌کنند.

رضایت 60 درصد خانواده‌های بیماران ‌مرگ مغزی برای اهدای عضو

مهدیه دلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پیوند عضو از جسد به فرد زنده در استان کرمان از سال 85 و با پیوند کلیه آغاز شد.

وی بیان داشت: تاکنون 128 پیوند کلیه از جسد در استان کرمان انجام شده که 10 مورد آن در سال جاری صورت گرفته است.

دلیلی نخستین پیوند کبد از جسد به فرد زنده در استان کرمان را سال 88 عنوان کرد و افزود: تاکنون 28 مورد پیوند کبد از جسد در استان کرمان انجام شده که سه مورد آن مربوط به سال جاری است.

وی تصریح کرد: پیوند مغز استخوان نیز از سال 88 در استان کرمان آغاز شد و تاکنون موفق به 88 مورد پیوند در این بخش شده‌ایم.

دلیلی خاطر نشان کرد: با فعالیت‌‌هایی که در‌ دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال انجام است تا پایان سال 92 بخش پیوند قلب‌ نیز در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

‌مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، بم و رفسنجان به عنوان واحد‌های فراهم‌آوری اعضای پیوندی هستند و شناسایی پیوند اعضا شامل رضایت‌گیری و اطلاع‌رسانی‌ در این دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

دلیلی در مورد روند اهدای عضو در استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر خانواده‌های 60 درصد از بیماران مرگ مغزی اعضای عزیز از دست رفته خود را اهدا‌ می‌کنند.

‌وی عنوان کرد: در شهر کرمان ارتباط مردم و همکاری آنان خوب است‌ و خانواده‌های بیماران مرگ مغزی با رغبت اهدای عضو را انجام می‌دهند.

دلیلی خاطر نشان کرد: با انجام برنامه‌های فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو شاهد افزایش میزان رضایت‌دهی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی هستیم.

انتهای پیام/80017/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول