اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدگاه مقام دومای روسیه در مورد اوضاع ترکیه

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه اعتراضات ضددولتی در ترکیه را انعکاس چالش‌ها و وقوع «بهار عربی» در کشورهای اسلامی دانست که البته هنوز توان بالقوه خویش برای لرزاندن سیاست آنکارا را بدست نیاورده است.

دیدگاه مقام دومای روسیه در مورد اوضاع ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است، اوضاع در ترکیه که تقریبا دو هفته است تظاهرات ضد دولتی در آنجا ادامه دارد، بازتابی از چالش‌هایی است که در حال حاضر جهان اسلام، بعد از وقوع «بهار عربی» و «مرحله بی ثباتی داخلی» با آنها مواجه است.

این مقام بلندپایه دوما روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: من فکر می‌کنم که آنچه در ترکیه در حال رخ دادن است، گویای مشکلاتی است که همه کشورهای اسلامی را فرا گرفته است. در ترکیه طبقه متوسط جامعه دارای جهت گیری لیبرال و طرفدار غربی بوجود آمده که در کنار آن بخش قابل توجهی از سران و اکثریت جامعه ترکیه هم همچنان به ارزش‌های مرسوم اسلامی معتقد هستند.

به عقیده وی، تمامی منطقه نفوذ جهان اسلام، از مراکش گرفته تا پاکستان، وارد مرحله جدید و بسیار جدی از بی ثباتی داخلی شده و در حال سپری کردن به اصطلاح «بهار عربی» است.

پوشکوف افزود: در ترکیه جنبش‌های معترض و مخالف دولت هنوز دارای توان بالقوه لازم نشده تا اردوغان را مجبور به برکنار کرده و پایه و اساس سیاست این کشور را بلرزاند. به نظر می‌رسد در حال حاضر دو بخش موجود در جامعه ترکیه در حال یافتن توافق بر سر امکانات موجود هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول