اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید آیت‌الله سعیدی:

مردم با انتخاب درست ریاست قوه مجریه را به اهلش بسپارند

فرزند شهید آیت‌الله سعیدی گفت: مردم ایران باید با یک انتخاب درست در انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین مقام اجرایی را به اهلش بسپارند.

مردم با انتخاب درست ریاست قوه مجریه را به اهلش بسپارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی فرزند شهید آیت‌الله سعیدی در مراسم چهل و سومین سالگرد پدرش در آرامستان وادی السلام قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همه مناصب در نظام جمهوری اسلامی با انتخابات است. امام خمینی نقش اول را در نظام جمهوری اسلامی برای مردم قرار داده است و مردم ایران باید با یک انتخاب درست ریاست جمهوری مهمترین مقام اجرایی را به اهلش بسپارند.

وی با بیان اینکه خون شهیدان پشتوانه نهضت انقلاب اسلامی است ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی خون شهدا به بار نشست.

این استاد حوزه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مردم در انتخابشان دقت کنند که اشتباه آنها مصیبت‌هایی را به بار می‌آورد.

سعیدی خرداد را ماه ایثارها، فداکاری‌ها و جانبازی‌ها دانست و افزود: ماه شعبان نیز ماه برکت و ماه رسول خدا است و پیش‌درآمدی برای ماه رمضان است و ماه شعبان ماه عبادت و مناجات شعبانیه است.

فرزند شهید آیت‌الله سعیدی با اشاره به ویژگی دنیا اظهار داشت: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، دنیای کنش‌ها و واکنش‌ها است. قانون دنیا و سنت الهی این است که هیچ عملی در این دنیا بدون عکس العمل نیست.

وی اضافه کرد: کسی نباید تصور کند که کار و عملش بدون عکس العمل خواهد بود. با این قانون الهی به بسیاری از سئوالات اهل دقت جواب داده می‌شود و این سنت و قانون به شعر هم کشیده شده و شعرای بسیاری به این مطلب در اشعارشان اشاره کردند.

سعیدی در ادامه با اشاره به برخورد رضاخان پهلوی با مردم گفت: در دوره پهلوی اول رضاخان برای زهر چشم گرفتن از مردم ولایت‌مدار و آزادی‌خواه قم یک بار بی‌مهابا دستور داد که جوانی را در خیابان گردن بزنند و پس از آن قم را ترک کرد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بهاء الدینی می‌گفت که این اتفاق بی‌دلیل نیست و حتما رازی دارد. این عالم پس از تحقیق به این مطلب رسیده بود جوانی که ظاهرا مظلومانه کشته شده بود روز قبل از کشته شدنش بر روی گربه‌ای نفت ریخته بود و این حیوان را آتش زده بود. همزمان با ناله کردن حیوان او و دوستانش شادی می‌کردند و این جوان با کشته شدنش از سوی رضاخان عکس‌العمل خود را دید.

فرزند شهید آیت‌الله سعیدی با اشاره به برخورد یک پیرمرد همدانی با چنگیز اظهار داشت: در زمان حمله چنگیز به ایران او از پیرمرد همدانی پرسیده بود که آیا من با پای خودم به این سرزمین آمدم یا خداوند مرا مامور کرده است؟ این پیرمرد پاسخ داد که نه تو با پای خودت به این سرزمین آمده‌ای و نه خداوند تو را فرستاده است. انسان بالفطره عاطفی است و عوامل ثانوی باعث می‌شود که خو‌ن‌ریز شود و اعمال خود ما بود که سبب شده است خداوند یک انسان ظالم همچون تو را بر ما مسلط کرده است.

سعیدی با اشاره به وضعیت انسان‌های معتقد پیش از انقلاب اظهار داشت: در زمان طاغوت مومنین در پستوهای منازل دعا می‌کردند که خداوند این شاه ظالم را سرنگون کند. در آن دوران بی‌دینی و فساد همه جا را گرفته بود اما خداوند در قرآن فرموده بود تا زمانی که تغییر نکنید، سرنوشت تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی که تغییر کرده و انقلاب کردیم خداوند نیز سرنوشت ما را تغییر داد بیان کرد: شهید سعیدی از پیشتازان راه انقلاب اسلامی بود و ما بر مزار شهیدی جمع شده‌ایم که برای تغییر جامعه پیش قدم بود تا بتوانیم درهای سعادت را مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: پیکر این شهید با بدن پاره پاره شبانه به خاک سپرده شد و بعد از دفن این شهید سنگ قبری بدون هیچ نوشته‌ای بر روی قبرش نصب کردیم و بعد از شهادت این شهید طلاب دسته دسته به سمت مزار این شهید در قبرستان وادی السلام می‌آمدند.

انتهای پیام/2258/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول