اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهل و سومین سالگرد شهادت

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سعیدی برگزار شد

چهل و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله سعیدی با حضور مسئولین دستگاه‌های مختلف استان قم و جمعی از مردم در قبرستان وادی السلام برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سعیدی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم چهل و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله سعیدی نخستین مجتهد شهید انقلاب اسلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با حضور مسئولین استان، اساتید برجسته حوزه و جمعی از اقشار مختلف مردم در قبرستان وادی السلام برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و فرزند آیت‌الله سعیدی، استاندار قم، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، فرمانده سپاه علی بن‌ابیطالب، فرمانده انتظامی استان قم، مدیران دستگاه‌های مختلف استان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام سید حسن سعیدی فرزند شهید آیت‌الله سعیدی در این مراسم با اشاره به وضعیت مومنین پیش از انقلاب اظهار داشت: در زمان طاغوت مومنین در پستوهای منازل دعا می‌کردند که خداوند این شاه ظالم را بردارد. در آن دوران بی‌دینی و فساد همه جا را گرفته بود اما خداوند در قرآن فرموده بود تا زمانی که تغییر نکنید، سرنوشت شما را تغییر نمی‌دهم و ما با تغییر خودمان انقلاب کردیم و خداوند سرنوشت ما را تغییر داد.

وی با بیان اینکه خون شهیدان پشتوانه این نهضت و انقلاب است ادامه داد: ما در آستانه انتخابات هستیم و همه مناصب در نظام جمهوری اسلامی با انتخابات است. امام خمینی نقش اول را در این کشور برای مردم قرار داده است و مردم باید با یک انتخاب درست مهمترین مقام اجرایی را به اهلش بسپارند.

در این مراسم پیام مهندس زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سعیدی قرائت شد. همچنین یکی از مداحان اهل بیت به مرثیه‌سرایی پرداخت و یاد شهدای انقلاب را در گرامی داشت.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با اهدای گل یاد و نام شهید آیت‌الله سعیدی را گرامی داشتند.

آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی یکی از شاگردان امام خمینی و از مشهورترین مبارزان انقلابی بود که بیستم خرداد سال 1349 به دست مزدوران ساواک به شهادت رسید و پیکرش شبانه در قبرستان وادی السلام قم در خیابان خاکفرج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول