اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ قالیباف در جمع مردم اصفهان:

دشمنان قصد تضعیف ارتباط ملت با نظام را دارند/ برای آب و نان قیام نکرده‌ایم که از انقلاب دست برداریم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دشمنان با حربه‌های مختلف همانند فشارهای اقتصادی قصد تضعیف ارتباط ملت با نظام را دارند، اما باید بدانند ما برای نان و آب قیام نکرده‌ایم که از انقلاب دست برداریم.

دشمنان قصد تضعیف ارتباط ملت با نظام را دارند/ برای آب و نان قیام نکرده‌ایم که از انقلاب دست برداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقر قالیباف دوشنبه‌شب در جمع مردم اصفهان در مسجد سید اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در آغاز ماه شعبان در جمع شما برادران، خواهران، علمای بزرگوار، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و طوایف و گروه‌های مختلف این شهر شهیدپرور که مهد تربیت علمای بزرگ است، حضور دارم.

وی افزود:‌ اصفهان شهری فرهنگی است که نام آن در ولایت‌مداری و شهیدپروری در طول تاریخ درخشیده است و شهدای بزرگی همچون شهید خرازی، آقابابایی، قوچانی، کاظمی و 400 شهید سردار دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

*‌ سال‌ها با سردارانی همچون شهید کاظمی و خرازی همنشین بودم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در طول جنگ از نزدیک با سرداران دفاع مقدس اصفهان همچون شهید کاظمی و خرازی همراه بوده‌ام، گفت:‌ همنشینی با شهیدان برکت بزرگ زندگی من است، شهیدانی که تنها متعلق به اصفهان نیستند، بلکه متعلق به اسلام و ملت ایران هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص شهید کاظمی به عنوان یار دیرین خود در دوران دفاع مقدس و پس از آن، اذعان داشت: سخت‌ترین لحظه زندگی من زمانی بود که پیکر وی را بغل گرفتم تا در خاک قبر بگذارم و با برادری که زندگی‌ام را مدیونش بودم، خداحافظی کردم.

*‌ جوانان امروز در راه دفاع از نظام و انقلاب تا آخر ایستاده‌اند

قالیباف با بیان اینکه در این استان بزرگ‌مردانی همچون کاظمی و خرازی کم نداشته‌ایم، گفت: بدون شک نسل جوانان امروز ما از جوانان دوره اول انقلاب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشتری دارند و تا آخر در پای انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند

وی با بیان اینکه دشمنان نظام به خوبی می‌دانند که از طریق نظامی نمی‌توانند در برابر انقلاب بایستند، گفت:  مستکبران بیشترین تلاش خود را بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متمرکز کرده‌اند تا از این طریق بر مردم ایران فشار آورده و رابطه آنها را با نظام تضعیف کنند.

*‌ برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا انقلاب کردیم

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ مستکبران همچون همیشه در تحلیل‌های خود اشتباه کردند، چراکه ما برای نان و آب انقلاب نکرده‌ایم؛ بلکه برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه و دفاع از انقلاب قیام کرده‌ایم.

*‌ باید کارآمدی دین در اداره جامعه را نشان دهیم

 

وی با بیان اینکه لازم است، کارآمدی دین را در اداره جامعه نشان دهیم، تأکید کرد: ما در مقطعی هستیم که فرصت آزمون و خطا نداریم و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام نهادند، باید این فرصت را غنیمت دانسته و راه را برای پیشرفت کشور فراهم کنیم.

 

قالیباف بیان داشت: یکی از مظلومیت‌های رهبر انقلاب در دولت‌های گذشته این است که خواسته‌ها و سیاست‌های ابلاغی ایشان توسط قوه مجریه اجرایی نشده است.

*‌ دولت آینده در مسیر سند چشم‌انداز حرکت کند

وی اذعان داشت: امروز در این مکان مقدس قول می‌دهم که در دولت آینده به گونه‌ای عمل کنیم که رهبر معظم انقلاب هیچ نگرانی نداشته باشند و مطمئن باشند قوه مجریه در راستای تدابیر و رسیدن به سند چشم‌انداز و مسیر رشد و پیشرفت کشور حرکت می‌کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید در کشور حاکمیت دوگانه ایجاد شود، ابراز داشت: در نظام اسلامی رهبر در رأس نظام قرار دارد و لازم است مسئولان اطاعت از رهبر معظم انقلاب را و برآوردن‌ خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

*‌ روحیه جهادی بریا اداره کشور ضروری است

قالیباف با اشاره به اینکه روحیه جهادی برای مدیریت کشور ضروری است، یادآور شد: در روحیه جهادی اختلاف، دعوا و تزویر وجود ندارد؛ بلکه روحیه کار و تلاش، برادری، محبت و صداقت و خدمت به مردم حاکم است.

 

وی با اشاره به اینکه نیازمند همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در جوانان امروز هستیم، تأکید کرد: باید فرصتی را برای نخبگان و اندیشمندان و افرادی که دل در گروه مکتب اهل بیت دارند، قرار دهیم تا کشور را به سرعت به پیش برده و فرصت‌های از دست رفته گذشته جبران شود.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نیازمند تلاش مضاعف و کار در بستر معنویت و عقلانیت هستیم تا تبعیض، فقر و فساد را ریشه‌کن و مسائل نابسامان اقتصادی را حل و فصل کنیم.

*‌ فرهنگ از اولویت‌های دولت آینده من است

قالیباف عنوان کرد: در طول این مدت به فرهنگ کم‌توجهی شده که از اولویت‌های دولت آینده من است.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم شهر اصفهان سرآمدی منابع انسانی آن است، اذعان کرد: ظرفیت منابع انسانی اصفهان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی به گونه‌ای است که می‌توان از این استعدادهای انسانی برای اداره کشور استفاده کرد.

*‌ مشکلات اصفهان ناشی از ضعف مدیریتی است

قالیباف افزود: مشکلاتی در استان اصفهان وجود دارد که به معنای عدم ظرفیت آن و نداشتن منابع مادی نیست؛ بلکه ناشی از ضعف مدیریتی است.

 

وی با بیان اینکه این ضعف مدیریت در بخش‌های دیگر کشور نیز وجود دارد، تأکید کرد:‌ مهم‌ترین نکته در حضور حماسه 24 خرداد این است که نباید اجازه دهیم، ضعف مدیریت فعلی ادامه پیدا کند و فرهنگ مدیریتی سال‌های گذشته بار دیگر بر کشور حاکم شود، امیدوارم مردم در خلق حماسه سیاسی نقطه پایانی بر مدیریت‌های غیرانقلابی و غیرمنطقی بگذارند.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: اگر خواست خدا باشد که در عرصه مدیریتی کشور قرار بگیریم با استعانت از یاد شهدا و به اتکای کارنامه مدیریتی و اجرایی گذشته به همه اقشار جامعه قول می‌دهم تا طی مدت 2 سال بتوانیم امنیت و ثبات را به اقتصاد برگردانده و آرامش را در کشور حاکم کنیم.

 

قالیباف با اشاره به اینکه استان اصفهان را به کار، فرهنگ و صنعت می‌شناسند، گفت: مشکلات استان اصفهان مانند پروژه‌های نیمه‌تمام، بیکاری، مشکلات کشاورزان و معوقات حقوق بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن به دلیل سوءتدبیر مدیریتی ایجاد شده است و قدم اول برای رفع این مشکلات ایجاد آرامش اقتصادی در عمل است.

 

وی بیان کرد: یک مدیر جهادی باید با کار کردن با مردم ارتباط برقرار کند و رسیدگی به مناطق مستضعف را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ حوزه سلامت و درمان نیز از بخش‌های مهم جامعه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، چراکه اکنون 80 درصد هزینه‌های درمانی برعهده مردم است و این در حالی است که باید برعکس این موضوع باشد.

*‌مردم با حضور حداکثری خواسته رهبر را تحقق ببخشند

قالیباف در پایان عنوان داشت: امیدوارم بتوانیم با حضور حداکثری در انتخابات خواسته رهبری را تحقق بخشیده و حماسه سیاسی و در امتداد آن حماسه اقتصادی خلق کنیم.

انتهای پیام/63008/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول