اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آسانژ: افشاکننده طرح‌های جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا یک قهرمان است

بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس با استقبال از افشای طرح‌های جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا، از ادوارد اسنودن که به تازگی از برنامه‌های جاسوسی آمریکا پرده برداشته به عنوان یک قهرمان یاد کرد.

آسانژ: افشاکننده طرح‌های جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا یک قهرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس گفت؛ ادوارد اسنودن، افشاکننده برنامه‌های جاسوسی سازمان اطلاعات امنیت ملی آمریکا، یک قهرمان است.

وی تاکید کرد که اسنودن با او در تماس بوده است.

ادوارد اسنودن، 29 ساله، یکی از پرسنل کنونی «بوز آلن همیلتون» پیمانکار دفاعی، که پیشتر یکی از اعضای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» بوده است، خود را بعنوان یکی از منابع اطلاعات فاش‌ شده درباره برنامه جاسوسی محرمانه آمریکا که اطلاعات مربوط به سوابق اینترنتی و تلفنی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی را به صورت مخفیانه استفاده می‌کردند، معرفی کرد.

اسنودن در مصاحبه با روزنامه گاردین تصریح کرده که اطلاعات فاش شده درباره برنامه موسوم به «PRISM» را فاش کرده است تا به این وسیله آزادی اساسی و بنیادین مردم سراسر جهان را مورد حفاظت قرار دهد.

اسنودن گفته؛ من نمی‌خواهم در جهانی زندگی کنم که آنچه انجام می‌دهم و می‌گویم ضبط و ثبت شود. این چیزی نیست که من از آن حمایت کنم و بتوانم با آن کنار بیایم.

آسانژ در مصاحبه با یک شبکه استرالیایی گفت: چیزی که اسنودن افشا کرد همان چیزی است که من سال‌ها درباره آن صحبت می‌کنم.

وی گفت: سازمان اطلاعات امنیت ملی آمریکا و متحدانش در برنامه های نظارتی گوگل، فیس بوک و دیگر ابزارهای ارتباطی مختلف مشارکت دارند.

اسنودن نمایی از سامانه جاسوسی «PRISM» را فاش کرده که به سازمان امنیت ملی آمریکا موسوم به (NSA) و همچنین پلیس «اف بی آی»، اجازه دسترسی به سرورهای شرکت‌های اینترنتی آمریکا چون گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک و امریکن آنلاین (AOL) را می‌دهد.

جولیان آسانژ که هم اکنون از بیم بازداشت شدن توسط آمریکا، در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد از عوامل اصلی افشای صدها هزار سند محرمانه ارتش آمریکا در جنگ عراق و افغانستان است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول