اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان:

90 کشور دنیا عضو مجمع جهانی صنایع دستی هستند

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: 90 کشور دنیا عضو مجمع جهانی صنایع دستی هستند.

90 کشور دنیا عضو مجمع جهانی صنایع دستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی فیض‌الهی ظهر امروز  در افتتاح بازارچه الکترونیکی صنایع دستی اصفهان، اظهار کرد: مجمع رشد و توسعه صنایع دستی در سال 1964 با گردهمایی تعدادی از کشورهای دنیا در نیویورک تشکیل شد.

وی ادامه داد: ایران نیز در سال 1968 عضو این مجمع جهانی شد و در حال حاضر نیز 90 کشور دنیا عضو مجمع جهانی صنایع دستی هستند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اهمیت هنر صنایع دستی در ایران بیان کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید و در سراسر کشور پخش می‌شود.

وی با بیان نزدیکی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: در دولت نهم و دهم حمایت‌های خوبی از هنرمندان صنایع دستی در استان اصفهان شد که امیدواریم در دولت یازدهم نیز این روند ادامه داشته باشد.

فیض‌الهی در ادامه در مورد مباحث گردشگری نیز تاکید کرد: رونق گردشگری و فعال شدن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر در رونق صنایع دستی کشور نقش به سزایی دارد.

وی افزود: مسئولین باید زمینه حضور بیشتر گردشگران را در استان بیشتر تقویت کنند و توریست را تهدید تلقی نکرده بلکه یک فرصت برای پیشرفت این صنعت بپندارند.

انتهای پیام/63007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول