اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد/

مردم شعار زده، مرد عمل می‌خواهند/ اول پیش‌بینی، بعد وعده

تنور انتخابات در استان یزد داغ شده و بر خلاف آنچه که رسانه‌های بیگانه پیش‌بینی کرده‌اند، مردم با انگیزه و بصیرت وارد عرصه شده‌اند اما پشت این انگیزه، انتظاراتی وجود دارد که رئیس جمهور آینده باید از آنها مطلع باشد.

مردم شعار زده، مرد عمل می‌خواهند/ اول پیش‌بینی، بعد وعده

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مردم یزد که از گذشته‌های دور به عنوان مردمی سختکوش و فعال شهره بوده‌اند، این روزها نیز در عرصه انتخابات کوشا و فعال وارد شده‌اند و برای برگزاری انتخاباتی دشمن شکن تلاش می‌کنند.

اقشار مختلف مردم در مقابل تلاش‌هایی که می‌کنند، انتظاراتی دارند که شایسته است این انتظارات حداقل مورد مطالعه کاندیداها قرار گیرد تا بتواند در اداره کشور و رفع مشکلات مردم راهگشا باشد.

صرف نظر از مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی، قشرهای مختلف نظراتی دارند که اطلاع از آنها خالی از لطف نیست.

*نگران آینده شغلی خود هستم

یک دانش‌آموز رای اولی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: من اگرچه هنوز دانش‌آموزم اما از اکنون برای شغل آینده خود نگرانم. وقتی می‌بینم این همه دانشجوی فارغ‌التحصیل یا بیکارند یا بر سر کارهایی که دوست داشتند، نیستند، از آینده شغلی خود نگران می‌شوم.

مرجان جلیلیان افزود: در مورد درآمد مردم نیز نگرانی‌هایی وجود دارد زیرا عده‌ای از مردم درآمدهای کلان دارند و عده‌ای دیگر نیز از حداقل‌ها بی‌بهره‌اند.

وی بیان کرد: همه مردم حق دارند زندگی راحتی داشته باشند و یا حداقل کسانی که در حال تلاش و دوندگی برای زندگی خود هستند، باید بتوانند از عهده مخارج زندگی به راحتی بربیایند.

جلیلیان گفت: به نظر من اکنون فاصله طبقاتی در جامعه زیاد است و رئیس جمهور باید بتواند با برنامه‌ریزی کاربردی و قابل اجرا، این فاصله طبقاتی را کاهش دهند و همه مردم بتوانند از امکانات و ثروت‌های کشور استفاده کنند.

*دختران جامعه به امنیت بیشتری نیاز دارند

این دانش‌آموز رای اولی عنوان کرد: در مورد امنیت نیز باید کارهای بیشتری انجام شود، اکنون اگرچه امنیت وجود دارد اما هنوز برای دختران در اجتماع امنیتی لازم وجود ندارد و والدین از این بابت نگرانند.

وی خاطرنشان کرد: این همه خبر در مورد سرقت‌های مسلحانه، قتل‌ها، تجاوز و ... شایسته یک کشور اسلامی نیست و رئیس جمهور باید برای حل این مشکلات گروهی قوی وارد کار کند.

جلیلیان یادآور شد: گرانی و تورم نیز که بحث داغ روز است و ما حتی در مدرسه نیز آثار و تبعات تورم را می‌بینیم و حتی دانش‌آموزان مدرسه هم راجع به رنجی که والدینشان از گرانی‌ها و تورم می‌کشند، صحبت می‌کنند.

*رئیس جمهور آینده به حرف‌هایی که زده پای‌بند باشد

یکی از کارمندان مخابرات استان یزد نیز در مورد انتظارات خود از رئیس جمهور آینده اظهار داشت: اگر رئیس جمهور آینده که از میان کاندیداهای فعلی انتخاب می‌شود، فقط به صحبت‌هایی که کرده و وعده‌هایی که داده است، پای‌بند باشد، مشکلات مردم حل می‌شود.

رضا سجادی افزود: کاندیداهای فعلی همه مشکلات مردم را می‌دانند و از آن بارها سخن گفته‌اند و راهکار هم ارائه داده‌اند و به نظر من اگر به همین حرف‌هایی که زده‌اند، عمل کنند، مشکلات مردم حل می‌شود.

*رئیس جمهور آینده مشکلات جانبی را بهانه عدم اجرا وعده‌ها نکند

یک فعال رسانه‌ای نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: طی چند دوره ریاست جمهوری که تجربه کرده‌ام، کاندیداها شعارهای مختلفی داده‌اند اما متاسفانه با ابراز اینکه مشکلات جانبی و مسائل خاص باعث عدم اجرای آنها شده، از اجرای شعارهای خود به نوعی طفره رفته‌اند.

وی افزود: از کاندیداها تقاضا داریم با توجه به شرایط کشور و جهان شعارهایی را مطرح کنند که خودشان و هیئت دولت آینده آنها توان اجرای عملی آنها را داشته باشند.

*تحریم‌ و شرایط اقتصاد جهانی قابل پیش‌بینی است

وی عنوان کرد: اگر کاندیدایی امروز قول رفع مشکل گرانی و تورم را می‌دهد، فردا در مرحله اجرا، عدم توانایی خود را در حل این مشکلات توجیه نکند و تحریم، شرایط اقتصاد جهانی، نوسانات بازار و ... را بهانه نکند زیرا همه این موارد از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: تولید و کشاورزی باید مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد نه اینکه پرداخت تسهیلات تصویب و اعلام شود اما پرداخت آن با معذورات مواجه شود و تولیدکننده و کشاورز ما مجبور به رها کردن کشاورزی و کوچ به شهر یا تولیدکننده ما ناچار به تعطیل کردن کارخانه و بیکار کردن تعداد زیادی کارگر شود.

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این زمینه عنوان کرد: دانشگاه‌ها اکنون شرایط قیف وارونه را پیدا کرده‌اند که ورود به آنها مشکل و خروج از آنها آسان است و این امر سبب شده فارغ‌التحصیلان دارای مدارک دانشگاهی، آنگونه که از آنها انتظار می‌رود، کارآمد و متخصص نباشند.

*ساختار آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازنگری است

صادق زارع یادآور شد: این امر سبب می‌شود اغلب آنها نتوانند در شغل‌هایی که مرتبط با مدرک تحصیلی آنهاست، مشغول به کار شوند و بسیاری در شغل‌هایی که اصلا ربطی به رشته تحصیلی آنها ندارد، مشغول فعالیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان حتی به کارهای دلالی و واسطه‌گری روی می‌آورند که این امر به وضوح به معنای هدر رفتن سرمایه‌ای است که حداقل چهار سال برای یک دانشجو صرف شده است.

زارع تاکید کرد: از رئیس جمهور انتظار می‌رود به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، به این قشر که آینده‌سازان کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، توجه ویژه کند و از نخبگان و مبدعان حمایت لازم را انجام دهند، تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.

وی همچنین افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که رئیس جمهور آینده باید انجام دهد، اصلاح ساختار نظام آموزش عالی در کشور است تا دیگر شاهد جذب نخبگان توسط کشورهای دیگر نباشیم.

*تغییرات مکرر سیستم آموزشی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان را سرگردان کرده است

یکی از فرهنگیان استان یزد نیز به خبرنگار فارس گفت: سیستم آموزش در مدارس کشور هر سال در حال تغییر و تحول است و دانش آموزان و معلمان در این بین سرگردان هستند.

شمسی مطهری‌نیا عنوان کرد: تغییرات مداوم سیستم آموزشی باعث شده تا مسئولان آموزش و پرورش نتوانند یک برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت برای مقاطع مختلف تحصیلی داشته باشند از طرفی دانش‌آموزان نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند و والدین آنها نیز که سیستم‌های دیگری را تجربه کرده‌اند، دچار سردرگمی شده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر سیستم آموزشی قبل از هر چیز نیاز به آموزش دبیران و معلمان دارد اما این آموزش‌ها کافی نیست و در بسیاری مقاطع هم دانش‌آموزان و هم معلمان دچار مشکل شده‌اند.

مطهری‌نیا عنوان کرد: از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود تا در وزارت آموزش و پرورش نیروهایی متخصص و کاردان به کار بگمارد تا قشر عظیم و پرتعداد دانش‌آموز و معلم از گزندهای تغییرات هر روزه مصون بمانند.

-----------------

گزارش: مهدی جلیلیان

----------------

انتهای پیام/2464/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول