اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در جمع نمازگزاران سمنانی:

مقبولیت قالیباف از سایر نامزدها بیشتر است

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: مقبولیت قالیباف از سایر نامزدهای انتخاباتی بیشتر است.

مقبولیت قالیباف از سایر نامزدها بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسین مظفر، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در سفر به استان سمنان و سخنرانی در جمع نمازگزاران سمنانی اظهار کرد: داشتن مقبولیت مردمی یکی از موارد مهم دیگری است که در انتخاب اصلح باید به آن توجه کرد؛ چراکه مقبولیت بحث بسیار مهمی است.

مظفر بیان کرد: اعتماد نظام اسلامی به مردم بسیار بالاست؛ اما با این وجود اعتقاد داریم که اکثریت ملاک حقانیت نیست.

وی تصریح کرد: حقانیت به معنای اذن حاکمیت برای حکومت است که مشروعیت خود را از سوی خداوند متعال، پیامبر و امام معصوم، ولی فقیه زمان یا فردی که منصوب از سوی اوست، می‏گیرد و آن‏چه مشروعیت دارد، حق است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: اما اگر حمایت مردمی وجود نداشته باشد، حق حکومت الهی در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی محقق نمی‏شود و نمونه بارز این امر، حق حضرت امیرالمومنین علی (ع) است که سال‏های از آن دور ماند.

قالیباف اضافه کرد: امام علی (ع) از سوی خداوند متعال مشروعیت داشت اما چون مردم از ایشان حمایت نکردند، در نهایت به مدت 25 سال خانه‏نشین شدند؛ امام علی (ع) حق بودند اما حکومتش تا مدت زیادی تجلی پیدا نکرد تا اینکه مردم با ایشان بیعت کردند.

 

مردم نظام اسلامی را از همه طوفان‏ها و حوادث به سلامت عبور داده‏اند

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف همچنین گفت: مردم نقش بزرگی در ایران اسلامی دارند و خدا نبخشد کسانی را که می‏خواهند نقش مردم را در نظام اسلامی کم‏رنگ کنند.

مظفر افزود: ابتدای انقلاب، عده‏ای به دنبال حکومت اسلامی بودند و می‏گفتند ما «جمهوری اسلامی» نمی‏خواهیم؛ چون «جمهوری» به این معنی است که مردم هم در صحنه حاضر باشند و ما فقط «حکومت خدا» می‏خواهیم.

وی تصریح کرد: امام راحل اجازه ندادند آنها بیشتر پیش روند و تاکید کردند ما به «حکومت اسلامی» نیازمند هستیم اما حکومتی که با رأی مردم بتواند دوام و قوام پیدا کند و به راه خود ادامه دهد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: مردم اگر از صحنه خارج شوند، هر مملکتی به شدت با مشکل مواجه می‏شود؛ چیزی که در 34 سال گذشته، نظام اسلامی را از همه طوفان‏ها و حوادث به سلامت عبور داد، حضور باشکوه مردم در صحنه است.

 

قالیباف از سایران ویژگی‏های بهتری دارد

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: قالیباف اهل باج‏دهی، سهم‏بخشی و معامله نیست و ممکن است اعضای ائتلاف پیشرفت نیز در جایی نظرشان عوض شود؛ در این برهه، همه نامزدها باید مقابل فضاسازی‏ها و جوها حواسشان جمع باشد و ساده‏اندیش نباشند.

مظفر بیان کرد: همه نامزدهایی که قبولشان داریم، خوب هستند اما نباید دنبال مطلق باشیم که بگوییم فلانی از همه برتر است؛ همه دارای مزایا و ضعف‏هایی هستند و این امر نسبی است.

وی تصریح کرد: در میان کاندیداها، کارآمدی، مدیریت، تجربه، توان، ظرفیت اداره کشور در زمان بحران و انگیزه در قالیباف بیشتر بوده و این امر، بسیار مهمی است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: تشخیص من این است که قالیباف از سایران ویژگی‏های بهتری دارد و ممکن است عقیده فرد دیگری متفاوت باشد.

مظفر بیان کرد: جهاد و شرکت در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از عزت و شرف ملت ایران مشخصه دیگر قالیباف است.

 

هرگز به کسی که برای مسئولیت جبهه نرفته، رأی نمی‏دهم

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف تاکید کرد: کسانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس پا به جبهه‏های نبرد علیه باطل نگذاشتند، به نظر من نمی‏توانند اصلح باشند.

مظفر بیان کرد: جان بر کفانی که تمام هستی‏شان را در طبق اخلاص گذاشتند، اصلح واقعی هستند؛ امروز باید مراقب اعمال و قضاوت‏هایمان باشیم و به خاطر دیگران، جهنم را برای خودمان نخریم.

وی تصریح کرد: جهاد و شهادت‏طلبی عناصر مهمی است؛ ما به همه کاندیداها احترام می‏گذاریم اما من هرگز به کسی که برای مسئولیت به جبهه و جنگ نرفته است، رأی نخواهم داد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: در حقیقت اعتقاد داریم آمدن ما به سوی قالیباف برای حمایت کردن از مردی مجاهد است و رأی ما به قالیباف، رأی به ارزش‏های دینی و ولایت‏مداری و استمرار خون شهیدانی است که برای سربلندی کشور جان خود را فدا کردند.

مظفر بیان کرد: رأی به قالیباف در حقیقت تجلیل از حماسه‏سازنی است که در هشت سال دفاع مقدس دست از پا نشناختند و خود را فدای اسلام و قرآن کردند.

وی تصریح کرد: رأی به قالیباف، رأی به انسان مجاهد و مدیری است که توانمندی‏های دفاع مقدس را در عرصه نظام مدیریتی و سازندگی به کار گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف افزود: امروز در برابر انتخابمان مسئولیت داریم و باید به درستی به این وظیفه عمل کرد؛ باید بر روی توانمندی‏ها تمرکز داشت و از بداخلاقی‏ها پرهیز کرد.

انتهای پیام/2249/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول