اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اعیاد شعبانیه

برنامه نور باران از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه نور باران به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) از این رسانه خبر داد.

برنامه نور باران از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ویژه برنامه نور باران در شب ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالب تاریخی درباره امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مربوط به شهادت این امامان بزرگوار است، گفت: در برنامه نور باران شبهات رایج مانند شفاعت، تبرک جستن به قبور ائمه اطهار (ع)، شفاعت از امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و توسل و زیارت این بزرگواران مطرح می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با بیان اینکه برنامه نور باران ویژه شب میلاد امام سجاد (ع) موضوعش با توجه به رساله حقوق این امام بزرگوار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم سعی شده از این رساله موضوعاتی انتخاب شود که بدون ارتباط با مسائل روز و انتخابات نباشد.

وی یادآور شد: وظایف مسئولان در برابر مردم، وظایف مردم در برابر مسئولان و وظایف مسئولان در برابر خداوند از رساله حقوق امام سجاد (ع) برای برنامه نور باران ویژه ولادت امام زین‌العابدین (ع) استخراج شده است.

صفایی با اشاره به تقارن ولادت امام سجاد (ع) با انتخابات گفت: ویژه برنامه حماسه حضور روز 24 خرداد از ساعت هشت تا 13 از رادیو معارف پخش می‌شود که به جز انعکاس صحنه‌های انتخابات، درباره شخصیت امام سجاد (ع) مطالبی در این برنامه تبیین می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تبسم آسمان مصادف با سالروز ولادت امام حسین (ع) از رادیو معارف پخش می‌شود که برخی از ویژگی‌های شخصیتی اباعبدالله الحسین (ع) که منجر به خلق حماسه سیاسی در زمان این امام بزرگوار شد، محور برنامه قرار می‌گیرد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان کرد: بصیرت، شجاعت، وظیفه‌شناسی، عمل به موقع امام حسین (ع) و انتخاب کارگزاران حماسه‌ساز از جمله محورهای موضوعی دیگر در ویژه برنامه تبسم آسمان است.

وی یادآور شد: برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) که منجر به خلق حماسه شد وظیفه‌شناسی، عمل به موقع، انتخاب کارگزاران و حماسه‌سازان است بنابراین برنامه تبسم آسمان با توجه به این محورها نگاهی به مسائل روز و شرایط انتخابات دارد.

صفایی تصریح کرد: با توجه به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع) شخصیت ایشان به عنوان فرمانده و کارگزار حماسه‌ساز در ویژه‌ برنامه سالروز ولادت حضرت عباس (ع) مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و ویژگی‌هایی مانند بصیرت، ولایتمداری، وفاداری، وظیفه‌شناسی و رفع نگرانی از امام خود به عنوان ویژگی‌های شخصیتی حضرت مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت حضرت عباس (ع) به عنوان فرمانده و کارگزار حماسه‌ساز بحث حماسه سیاسی را مطرح می‌کنیم و نگاهی به مسائل روز و جریان انتخابات داریم.

صفایی یادآور شد: برنامه اذان‌گاهی صبح، ظهر و مغرب در اعیاد شعبانیه به موضوع ولادت‌های امام حسین (ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) انعطاف دارد.

انتهای پیام/78003/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول