اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نماینده اقتصادی جلیلی مطرح کرد

اقتصاد ایران به مرحله جراحی سنگین رسیده/ساماندهی کوتاه مدت عوام‌فریبی است

نماینده اقتصادی جلیلی گفت: اقتصاد ایران به مرحله جراحی سنگینی رسیده و اینکه برخی می‌گویند به زودی و در کوتاه مدت آن را سامان می‌دهیم، عوام فریبی است، مگر اینکه دولتی با ویژگی‌های خاص وارد عرصه شود.

اقتصاد ایران به مرحله جراحی سنگین رسیده/ساماندهی کوتاه مدت عوام‌فریبی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسعود درخشان در نشست خبری تدوین برنامه‌ اقتصادی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این حرف که با یک یا دو طرح مسئله بیکاری و تورم تا حدی کاهش پیدا کند و دولت جلوی نقدینگی را بگیرد، یک جریان فردی است و مشکل اقتصاد ما عمیق‌تر از این مباحث است.

این استاد اقتصاد دانشگاه ادامه داد: چند سالی است که سیاست استکبار جهانی علیه ایران در حوزه اقتصاد هدف‌گیری شده و این یک حرکت حساب شده است و ما کمترین توجه را به این حوزه داریم.

وی گفت: اقتصاد کشور یک اقتصاد بیمار است و مشکلات ساختاری دارد که ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و نتیجه چنین وضعیتی پایین بودن بهره‌وری و بزرگ شدن مستمر حجم دولت است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: من اعتقاد ندارم که اقتصاددانان مردم و صنعت‌گران را نسبت به وضعیت اقتصادی نگران کنند، اما از سوی دیگر نباید خود را فریب داده و واقعیت‌های اقتصاد کشور را انکار کنند.

درخشان با بیان اینکه فشار استکبار وضعیت اقتصادی را برای کشور ما سخت‌تر کرده افزود: در حال حاضر به واسطه تحریم‌ها هم از طریق محدود شدن صادرات فشاری بر کشور آمده و هم هزینه‌ها برای کشور افزایش یافته و در چنین وضعیتی قطعا فساد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: موضوع پرونده سه هزار میلیاردی نمونه کوچکی از فساد اقتصادی است و این فساد در حال فرا گرفتن همه بدنه اجرایی کشور است و اگر ادامه یابد، بقیه بخش‌ها را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

درخشان گفت: اقتصاد ایران به مرحله جراحی سنگینی رسیده و اینکه برخی می‌گویند به زودی و در کوتاه مدت آن را سامان می‌دهیم، عوام فریبی است مگر اینکه دولتی با ویژگی‌های خاص وارد عرصه شود.

وی با بیان مثالی در مورد مشکل بیکاری گفت: برخی می‌گویند مشکل بیکاری با سرمایه‌گذاری حل می‌شود، اما بعد از آن دانش فنی و مدیریت هم نیاز است حال آنکه در بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری زیاد و جایگزینی سرمایه با نیروی کار به جای حل مشکل بیکاری منجر به افزایش بیکاران شده است.

وی با بیان اینکه در دولت جدید توانی را می‌بینیم که می‌تواند با این مسئله مقابله کند، گفت: راهکار این است که بدنه مردم در جریان مشکلات قرار گیرند و همه با هم کاری را انجام دهند.

وی افزود: پیش از این هیچ‌گاه در حمایت از کاندیدایی صحبت نکرده بودم و تنها بر حسب وظیفه رای دادم، اما در حال حاضر نیاز به کسی داریم که وام‌دار کسی نباشد جز رهبری که نمونه‌ای از نظام ارزشی است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول