اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صالحی نگرانی‌ها درباره ایمنی نیروگاه بوشهر را بی‌اساس خواند

وزیر امور خارجه بر ایمنی و حفاظت بالای فنی نیروگاه بوشهر در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله و نظارت فنی مستمر آژانس بر روند فعالیت آن تاکیدکرد و افزود: تبلیغات برخی کشورها در مورد نگرانی ها در مورد ایمنی این نیروگاه بی‌اساس است.

صالحی نگرانی‌ها درباره ایمنی نیروگاه بوشهر را بی‌اساس خواند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه عصر امروز یکشنبه با احمد عبدالمحسن الملیفی رئیس و اعضای کویتی گروه دوستی پارلمانی ایران-کویت دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار که در فضایی دوستانه و صمیمی برگزار شد، سیاست اصولی جمهوری اسلامی را تثبیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه در راستای مصالح و منافع همه کشورها و ملتهای منطقه و همچنین تقویت و توسعه روابط با همه کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر دانست.

وی در این راستا با اشاره به مشترکات فراوان دینی و فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، روابط سیاسی بین ایران و کویت را بسیار خوب توصیف کرد و بر اراده و اهتمام جدی سران دو کشور برای توسعه و تعمیق بیش از پیش این روابط به خصوص در عرصه های اقتصادی تجاری و بازرگانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه مهم پارلمان های دو کشور بعنوان نماد مردمسالاری و انعکاس دهنده خواست و اراده مردم دو کشور، بر نقش مهم مجالس ایران و کویت در روند توسعه روابط به خصوص در ابعاد مردمی تاکید کرد.

صالحی در بخش دیگری از این ملاقات با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در منطقه از جمله بحران سوریه، موضع اصولی جمهوری اسلامی در این خصوص و تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل سوریه و تعیین سرنوشت این کشور توسط مردم سوریه بدون مداخله بیگانگان را  تشریح کرد و بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای کمک به مردم و دولت سوریه به منظور حل سریع تر این بحران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به فضاسازیهای تبلیغاتی دشمنان برای مخدوش کردن روابط دوستانه بین دو کشور از جمله خبرسازی کذب اخیر در مورد نیروگاه بوشهر، بر ایمنی و حفاظت بالای فنی این نیروگاه در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله و نظارت فنی مستمر آژانس بر روند فعالیت  آن تاکید کرد و افزود : تبلیغات برخی کشورها در مورد نگرانی ها در مورد ایمنی این نیروگاه بی اساس است و ایران رفع هرگونه نگرانی در این ارتباط را با لحاظ کردن ایمنی فوق العاده و استاندارد بالای فنی نیروگاه در مورد سلامتی و ایمنی هموطنان خود که در نزدیکی این نیروگاه ساکن هستند، در نظر گرفته است.

احمد عبدالمحسن الملیفی رئیس طرف کویتی گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط و تعاملات تاریخی، دوستانه و برادرانه بین مردم و دولتهای ایران و کویت، از حمایتها و کمکهای دولت و مردم ایران از کشورش در مراحل مختلف به خصوص دوران اشغال کشورش از سوی رژیم صدام قدردانی کرد.

الملیفی روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان را برادرانه توصیف کرد و بر وجود ظرفیتها و زمینه های فراوان برای توسعه آن به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تشدید خشونت و درگیری و فتنه های قومی، مذهبی در منطقه تنها موجب آسیب رساندن به مردم بی گناه می شود بر حل مشکلات  برپایه تفاهم و گفتگو و  همفکری تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول