اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتباط بحران سوریه با لبنان از دیدگاه معاون سیدحسن نصرالله

معاون دبیرکل حزب‌الله، مقاومت لبنان را فراتر از مرزهای سیاسی و طایفه‌ای دانست و گفت که اتفاقات سوریه مرتبط با توطئه‌‌ها علیه لبنان و منطقه و در راستای پروژه خاورمیانه جدید و منافع اسرائیل است.

ارتباط بحران سوریه با لبنان از دیدگاه معاون سیدحسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهاراتی در منطقه الاوزاعی تصریح کرد: ما پروژه مقاومت را برای سه موضوع می خواهیم، اول: برای آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده. دوم: برای تحقق خودکفایی و دوری از قیمومیت خارجی برای اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت ساز. سوم: برای ایجاد قدرت حمایت از خود و بازدارندگی در برابر دشمنان.

وی با اشاره به محبوبیت مردمی مقاومت تاکید کرد که این محبوبیت دشمنان را شگفت زده و شوکه کرده و به جای اینکه برخی جانفشانی ها برای مقاومت ضرر به شمار آید؛ به سود مقاومت خواهد بود و افق جدیدی در روند توانمندی‌های مقاومت به شمار می‌رود.

قاسم ادامه داد: همه باید بدانند که هر اقدامی که ما اتخاذ می‌کنیم در راستای مقاومت است، چه با اسرائیلی‌ها به صورت مستقیم وارد جنگ شویم، یا اینکه از سرزمین‌های خود برای جلوگیری از تجاوز دفاع کنیم و یا اینکه به کسانی کمک کنیم که با اسرائیل دشمن هستند. ما اقدامات دفاعی را انجام می‌دهیم تا آنها [دشمنان] نتوانند به ما دست پیدا کنند و با مزدوران آنها نیز مقابله می کنیم تا بر ما مسلط نشوند.

معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد که پروژه مقاومت ثابت کرده است که از طایفه‌ها و مذاهب و تابعیت‌های مختلف عبور کرده است، چرا که بر حق است و پروژه ای طایفه ای و گروهی نیست، کسانی که امروز از مقاومت ما حمایت می‌کنند، ملی گراها، قومیت گراها، لائیک ها و چپ‌گراها و مسیحیان و مسلمانان از تمامی مذاهب مختلف هستند، حامیان مقاومت از لبنانی و فلسطینی و سوری و ایران و سعودی و تمامی نقاط دنیا هستند و مقاومت را به این لحاظ تایید می کنند که از زمان و مکان عبور کرده و این نشان از عظمت پروژه مقاومت است.

وی تمام مبارزان علیه صهیونیست‌ها شامل شیعیان و سنی‌ها را داخل در پروژه مقاومت دانست و گفت: اینکه برخی افراد می‌گویند با مقاومت نیستند و اسرائیل را نیز قبول ندارند، برای ما مشکل است و نمی توانیم آن را قبول کنیم، آنها می‌گویند که ما سلاح اسرائیل و موشک‌های آن و حمایت آمریکا و اموال آن و پول‌های خلیجی را می‌گیریم و برای تخریب کشورهای عربی سعی کنیم، اما این کار برای عزت و کرامت خودمان است. قاسم خطاب به آنها گفت: شما با انسان‌های عاقل حرف می‌زنید و این حرف‌ها هیچ کس را قانع نمی‌کند.

قاسم ادعای برخی در مورد جنگ در سوریه برای آزادی های سیاسی را رد کرد و گفت که آزادی های سیاسی از طریق مذاکرات و انتخابات حاصل می‌شود، اما آنها سوریه را روی سر ساکنان آن ویران می‌کنند.

وی تاکید کرد: به هر حال فتنه گران مذهبی شکست خواهند خورد و ما دنبال آنها نمی‌رویم و آنها را رسوا خواهیم کرد، ما از آنهایی که فتواهایی را صادر می کنند، خواهیم پرسید که آیا فتواهایتان شما را به سمت خدا می برد یا به سمت شیطان؟ ‌آیا به سمت مقاومت می‌روید یا به سمت اسرائیل؟

نفر دوم حزب الله لبنان اتفاقات سوریه را بی‌ارتباط با توطئه‌های طراحی شده علیه لبنان و منطقه ندانست و تاکید کرد که این بخشی جدایی ناپذیر از پروژه خاورمیانه جدید است که آمریکا در زمان تجاوز اسرائیل به لبنان در سال 2006 آن را اعلام کرده است، آنها هنوز از این پروژه دست نکشیده‌اند و می‌خواهند نقشه منطقه و سیاست‌های آن را تغییر دهند، آنها می‌خواهند هر تحرکی را که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، سرکوب کنند، آنها می‌خواهند کشورهای ما را سرکوب کنند تا اسرائیل راحت باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول