اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مشروح/حدادعادل در شبکه سه سیما:

مردم از عدم تعامل دولت و مجلس دل‌چرکین هستند

حدادعادل با بیان اینکه مردم از عدم تعامل دولت و مجلس در سال‌های اخیر دل‌چرکین هستند، گفت: مردم علاقمندند شاهد تعامل مسئولان کشور باشند.

مردم از عدم تعامل دولت و مجلس دل‌چرکین هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس  غلامعلی حدادعادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه پاسخ به سوالات جوانان در شبکه 3 سیما با اشاره به عدم تعامل رؤسای قوا در سال‌های اخیر گفت: مردم از اینکه رؤسای قوا با یکدیگر تعامل ندارند دل‌چرکین هستند و علاقمندند شاهد تعامل مسئولان با یکدیگر باشند.

وی افزود: شان ملت بزرگ ایران این نیست که دو مسئول قوای کشور با یکدیگر بد صحبت کنند. زیرا آنچه مردم انتظار دارند همکاری صمیمانه است.

حدادعادل با بیان خاطره‌ای از زمان حضورش در ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در مقام رئیس قوه مقننه تجربه کردم که چگونه می‌توان با رئیس‌‌جمهور تعامل خوبی داشت، در دوره مجلس هفتم در ماه‌های اول که احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری انتخاب شد یک روز در برنامه رای اعتماد وزرا شنیده شده بود نمایندگان مجلس به یکی از وزرا رای نمی‌دهند و به همین دلیل احمدی‌نژاد ناراحت شده و در مجلس حضور نیافت که این مسئله سبب اعتراض نمایندگان و تهدید به ترک جلسه شد ولی با پیغام‌هایی که برای رئیس‌جمهور فرستادم ایشان در ساعت 11 به مجلس آمدند و در ابتدای صحبت با بیان مصرعی شعر آب سردی بر روی حرارت نمایندگان ریختم.

وی ادامه داد: تعامل رئیس مجلس با رئیس‌جمهور صبر و حوصله و ظرافت نیاز دارد و مهربانی نیز باید از سوی دو طرف باشد و همچنین با خونسردی و خویشتنداری و مراعات حال مردم کردن می‌توان بین قوا تعامل برقرار کرد.

به گفته حدادعادل در اداره کشور باید تابع عقل باشیم.

حدادعادل با بیان اینکه باید در اداره کشور بیش از هر چیزی تابع عقل باشیم، تاکید کرد: باید از انجام بسیاری از کارهایی که عقل‌پسند نیست پرهیز شود.

 

وی قانون را مرز روابط بین قوا عنوان کرد و گفت که در بسیاری از موارد دولت و مجلس می‌تواند فراتر از قانون نیز عمل کند به گونه‌ای که روسای مجلس و دولت کنار هم بنشیند راه‌حل و همچنین کارگروه‌های مشترک تشکیل دهند.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جلسات مجلس می‌تواند یک پشتی هم داشته باشد یعنی قبل از اینکه موضوع به صحن بیاید، می‌شود با تفاهماتی قبل از سرشاخ شدن دولت و مجلس با هم برطرف شود و دیگر اختلاف به جامعه کشیده نشود و خروجی جلسات دولت و مجلس جلوه‌ای از تفاهم باشد.

 

حدادعادل هیچ مقامی را در جمهوری اسلامی دارای مصونیت مطلق ندانست و گفت: حتی مقام رهبری نیز باید به خبرگان و به اعضای این مجلس پاسخگو باشد چرا که خود رهبری فرموده‌اند اگر رهبر ظلم کند از جایگاه خود خارج شده است.

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز همانطور که در قانون آمده، می‌تواند از رؤسای جمهور سؤال، استیضا و حکم به عدم کفایت دهد و این اتفاق قبلا در جمهوری اسلامی افتاده است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به مقام و شأن رؤسای جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بعد از رهبری دومین مقام کشور است بنابراین یک مقام محترمی است و این محترم بار حقوقی دارد. بنابراین باید حرمت رئیس جمهور حفظ شود.

 

حدادعادل تاکید کرد:‌محترم شمردن یک وظیفه است و مسئول شمردن یک وظیفه دیگری است و این دو ویژگی قابل جمع برای رؤسای جمهور است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در مواجهه با نقد منتقدانتان چگونه رفتار می‌کنید، صبر و حوصله را از ضروریات مقامات بلندپایه برشمرد و گفت: اصطلاح اخلاقی و قرآنی در مقابل نقد، شرح صدر است. بنابراین رئیس جمهور نباید با یک کشمش گرم و یا سردش شود.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که رئیس جمهور باید تحمل شنیدن سخن و نقد منتقدان را داشته باشد و صرفا نباید به انگیزه منتقدان توجه کند چرا که شاید در نقد منتقدان سخنان درستی باشد.

 

حدادعادل نقد را در یک جامعه لازم دانست و اظهار داشت: نقد یک اخلاقی دارد و ما باید یک آموزش اخلاق انتقاد در کشور باز کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که بنگاه‌های زودبازده چه تأثیری بر بیکاری و اشتغال داشته است، گفت: این طرح از طرح‌های آقای احمدی‌نژاد برای مقابله با مشکل اشتغال بود و بنابر این طرح وام‌های معینی را به جوانان برای کارهای سریع‌الاوصول اختصاص داده می‌شد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اصل بنگاه‌های زودبازده بد نبود اما هیچ گزارشی از این کار منتشر نشد و هیچگاه این موضوع به صورت کارشناسانه در مجلس مورد بحث قرار نگرفت. بنده که رئیس مجلس بودم، برداشتم این بود که این طرح شاید یک قرص مسکن باشد.

 

حدادعادل مدیریت را به اندازه سرمایه مهم و با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر به جوانانی که الفبای اقتصادی را نمی‌دانند سرمایه‌ای اختصاص داده شود، در اثر سوء مدیریت آن پول‌ها را تباه خواهند کرد.

 

وی گفت که اگر می‌خواهیم مردم را در کار اقتصادی فعال کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که ارزش عنصری غیر پول مدیریت است و باید به آن توجه داشت.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد همخوانی نداشتن نرخ سود بانکی با تورم نیز گفت: در این مورد دو نظریه وجود دارد یک عده می‌گویند که سود بانکی باید بیاید پائین و یک عده نیز می‌گویند به ازای تورم نرخ سود بانکی نیز باید افزایش داشته باشد.

 

حدادعادل تاکید کرد: برای همخوانی داشتن نرخ سود بانکی باید هر دو جنبه را مورد نظر قرار گرفت یعنی نه فاصله سود بانکی و تورم خیلی زیاد باشد و نه اینکه هرچه تورم رفت بالا نرخ سود بانکی نیز افزایش یابد.

حداد ادامه داد: قول می دهم اگر رئیس‌جمهور شوم نهضت ازدواج آسان را ایجاد کنم. ازدواج در جامعه ما سخت شده و تشریفات زائد و سنت‌های دست و پاگیر پیدا کرده است که خیلی از آنها دور ریختنی است.

 

وی افزود: جوانی که درآمد زیادی ندارد غصه مخارج ازدواجش خانواده و خودش را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند و تشریفات باعث می‌شود که آنها تا سالها قسط دهند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آیینه و شمعدان به چه دردی می‌خورد در هر خانه پر است از آیینه. در گذشته که آیینه سازی سخت و گران بود باید آن را می‌گرفتند اما الان که اینگونه نیست. جوانان چقدر باید هزینه تهیه از این دست موارد را بدهند.

 

حداد عادل با بیان اینکه 50_ 60 سال پیش عروسی ها اینقدر تشریفات نداشت گفت: بنده از سال 45 تاکنون هر کارت عروسی‌ای که برایم فرستادند را نگه داشتم که شاید نزدیک دو سه هزار کارت عروسی از جمله کارت برخی مسئولین و رجال فعلی کشور نیز باشد. آن موقع‌ها در کارت عروسی تنها می‌نوشتند به صرف شیرینی و شربت ولی الان اینگونه نیست و تشریفات عروسی بسیار زیاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بنده طرح ازدواج بدون مسکن را دارم که جزئیاتی دارد و اگر رئیس جمهور شوم به آن عمل می کنم و اگر نشدم هم آن را ارائه می‌کنم تا کمکی در این زمینه شود.

 

حداد عادل با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پروش مبداء هر کاری است که بخواهیم در کشور انجام دهیم و تنها راهی است که برای رسیدن به اهداف آینده کشور باید از آن بهره برد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: حال فردای جامعه نبض امروز آموزش و پرورش است و اگر این نبض امروز سالم بود آینده کشور روشن است.

 

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در آموزش و پرورش کشور صورت گرفته و عدالت آموزشی در سراسر کشور حاصل شده البته خیلی از کارهای دیگر هم باید صورت بگیرد.

 

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه اصلی کشورند و این سرمایه باید حفظ شود و هم جوانان باید خودشان را حفظ کنند و هم دولت باید برای حفظ این سرمایه تلاش کند و برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول