اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

مشروح/حدادعادل در جمع مردم تبریز:

دشمن در دوره‌ای به اسم توسعه سیاسی در صدد لطمه زدن به انقلاب بود

نامزد ریاست جمهوری یازدهم گفت: دشمن در دوره‌ای به اسم توسعه سیاسی امیدوار بود از راه جریانات سیاسی به انقلاب ضربه بزند اما موفق نشد.

دشمن در دوره‌ای به اسم توسعه سیاسی در صدد لطمه زدن به انقلاب بود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به تبریز، غلامعلی حدادعادل نامزد ریاست جمهوری یازدهم با حضور در جمع مردم تبریز در مسجد طوبی اظهار داشت: جمعه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است و فرصتی برای ملت ایران برای حضور در پای صندوق‌های رای به شمار می‌رود.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم، تصریح کرد: آن چنان که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات، فرصتی برای خلق حماسه سیاسی است؛ مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 و در سخنرانی روز اول فروردین، امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند و  فرمودند انتخابات مظهر و تجلی بارز حماسه سیاسی است.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان با حضور در این عرصه مهم هم حق تعیین سرنوشت خود را رقم می‌زنند و هم به تکلیف عمل کرده و حماسه سیاسی خلق می‌کنند.

حدادعادل با تاکید بر اینکه دشمنان در پی آنند که در ایران بحران اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند، افزود: پس از آنکه در جنگ تحمیلی 8 ساله نتوانستند بر اراده این ملت غلبه کنند و در برابر دلاوری‌های مردم در همه ایران زمین ناکام ماندند و بعد از آنکه با اراده نستوه بزرگانی از همه جای ایران زمین به ویژه آذربایجان روبرو شدند و مزدوران آنها بزرگانی مثل آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی و آیت‌الله مدنی را به شهادت رساندند و دلاور مردانی همچون باکری‌ها را شهید کردند انقلاب عظمت خود را حفظ کرد و به راه خود ادامه داد.

حدادعادل با تاکید بر اینکه دشمن در دوره‌ای به اسم توسعه سیاسی امیدوار بودم از راه جریانات سیاسی به ائتلاف لطمه بزنند اما موفق نشدند، گفت: بالاخره نوع خاص و جدیدی از تحریم‌ها را به بهانه فعالیت هسته‌ای ایران بر ما تحمیل کرده و نام آن را فلج‌کننده گذاشتند. به تصور اینکه ملت ایران بر اثر فشار اقتصادی دست از انقلاب اسلامی می‌کشد و فکر می‌کردند ممکن است با فشار اقتصادی موجب بحران اقتصادی شوند و در پی آن بحران اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند.

رئیس مجلس هفتم اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر همین اساس ملت را در برابر این توطئه به خلق دو حماسه دعوت کردند که یکی حماسه سیاسی و دیگری حماسه اقتصادی است.

حداد عادل با تاکید بر اینکه یکی از جلوه‌های حماسه سیاسی انتخابات است، اظهار داشت: ملت ایران از هر قوم و هر زبانی همه ملت ایرانند و همواره گفته‌ام اگر چه ممکن است لهجه‌ها و گویش‌های مختلف داشته باشند اما در کنار یکدیگر پر طاووس روشن و درخشانی دارند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه عنوان دولت خود را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام، تصریح کرد: براساس آیه قرآن، کسی که در میان مردم با تقوا‌تر باشد نزد خداوند عزیز‌تر است؛ جمهوری اسلامی براساس تعلیم قرآن به وجود آمده و ملاکش تقواست و از این رو هیچ فرقی بین ترک و لر، بلوچ و فارس نیست همه بندگان خدا برابر هستند و در زیر سایه اسلام هستیم.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: همانگونه که در جنگ تحمیلی ملت ایران به صحنه آمده و از جمهوری اسلامی دفاع کردند اکنون هم همه باید برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی وارد میدان شویم.

وی اظهار داشت: مبادا کسانی در صدد باشند که با اختلاف در زبان آذری و فارسی موجب اختلاف در بین ملت شوند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند آذربایجان سر ایران است؛ علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری همه از شهر تبریز هستند.

وی تأکید کرد: به زبان ترکی احترام می‌گذارم و همیشه مایلم آن را بیاموزم تا با هموطنان آذری خود بهتر و بیشتر سخن بگویم؛ زبان ترکی زبان مادری مقام معظم رهبری نیز هست و ایشان به این زبان علاقه دارند؛ گاهی که خدمت ایشان می‌رسم حیدر بابای شهریار را برای بنده می‌خواند و من معنی اشعار حیدر بابا را از ایشان آموختم.

حداد عادل با بیان اینکه ملت ایران هرگز حاضر نیست با وعده دفاع اقتصادی دست از انقلاب و اسلام بکشد، گفت: ما استقلال خود را در برابر فشارهای اقتصادی از دست نخواهیم داد و با جان و تن از این انقلاب دفاع می‌کنیم و کشور خود را با مدیریت اداره خواهیم کرد و ایرانی آبادتر از امروز خواهیم ساخت.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی در خصوص اصولگرایان اظهار داشت: بنده سعی می‌کنم همیشه به وظیفه‌ام عمل کنم مسیر و مرامم اصولگرایی است و تبعیت از ولایت.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تدابیر شما برای مهار تورم در کشور چیست، افزود: باید گفت که دولت باید نظارت داشته باشد بر موضوع اقتصاد.

مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی را سال‌ها پیش به قوای سه گانه ابلاغ کردند و مطابق آن دولت باید بخش عظیمی از تصدی‌گری‌های سیاسی خود راب ه ممردم واگذار کند و خود به نظارت بپردازد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکلاتی که پیش روی ازدواج جوانان وجود دارد، گفت: از قول‌هایم به ملت ایران ایجاد نهضت ازدواج آسان برای جوانان است و بنده معتقدم یکی از خدمت‌های اجتماعی و فرهنگی دولت تقوا و تدبیر آسان کردن ازدواج است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور پر تعداد اصولگرایان اگر اصلاح‌طلبان به اجماع برسند ضرری ندارد گفت: بنده برای خدمت به نظام وارد عرصه انتخابات شده‌ام و هر تصمیمی که در آینده تشخیص دهم به نفع نظام باشد آن را انجام می‌دهم. بنده برای نفع شخصی یا شهرت وارد عرصه انتخابات نشده‌ام آمدنم برای نظام بوده است.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی درباره سازش با غرب و اینکه برای تحریم چه برنامه‌ای اتخاذ کرده‌اید گفت: آیا فکر می‌کنید اگر ما فعالیت‌های هسته‌ایمان را متوقف کنیم غرب دست از دشمنی با ما بر می‌دارد؟ آن زمان که فعالیت هسته‌ای نداشتیم غرب با ما چه کرد؟ این ساده لوحی است اگر کسی فکر کند مشکل ما با غرب سر این است که چند سانتریفیوژ بچرخد چرا که این بهانه است.

حداد عادل بر همین اساس گفت: فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و مقام معظم رهبری نیز این مسئله را حرام عنوان کرده‌اند پس باید گفت موضوع مسئله هسته‌ای نیست.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صدا و سیما برخی مواقع زبان ترکی مورد تمسخر قرار داده و یا گفته می‌شود مردانی از سرزمین پارس دست یافته‌اند گفت: سرزمین پارس شامل آذربایجان هم می‌شود و این اسم این کشور بوده است فارسی و زبان عربی شامل همه ایران است نه منطقه‌ای که فارسی صحبت می‌کند؛ هیچ رسانه و فردی حق ندارد به هیچ ایرانی و آذربایجانی اهانت کند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی درباره موضوع جانبازان و ایثارگران یادآور شد: قانون جامع خدمات ایثارگران و جانبازان در زمان ریاستم در مجلس هفتم به تصویب رسید و در آینده نیز می‌خواهیم این مسئله را دنبال کنیم.

وی درباره موضوع کشاورزی نیز یادآور شد: کشاورزی از عرصه‌هایی است که می‌تواند ما را برای مقاومت اقتصادی آماده کند چرا که کشاورزی نیاز به ارز ندارد و خود ایجاد کننده شغل است همچنین صادرات غیرنفتی را بالا برده و برای کشور ارز وارد می‌کند.

حداد عادل در پایان سخنان خود به موضوع نظام بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: نظام بانکی ما اشکال دارد و بنده اصلاح نظام بانکی را از برنامه‌هایم خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول