اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

تداوم ترافیک آزادراه تهران ـ پردیس تا 15 روز آینده/ امکان عبور تنها یک خودرو از معبری باریک

در حالی که تداوم اجرای امور عمرانی، بروز ترافیکی سنگین را در آزادراه تهران ـ پردیس سبب شده است به گفته مسئولان امر این شرایط تا 15 روز آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

تداوم ترافیک آزادراه تهران ـ پردیس تا 15 روز آینده/ امکان عبور تنها یک خودرو از معبری باریک

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، معمولاً شنیدن بروز ترافیک در آزادراه تهران ـ پردیس به عنوان یکی از اصلی‏ترین مسیرهای مواصلاتی بین تهران و مناطق مستقر در نوار شمالی کشور امری غیرمنتظره است.

اما این روزها، اهالی شمال‏شرق استان تهران و همچنین سایر هم‏وطنان در حال عبور از این مسیر با ازدحام خودروهای مانده در پس ترافیکی سنگین مواجه می‏شوند.

آزادراه تهران ـ پردیس در سایه تدابیری آینده‏نگرانه به شکلی احداث شده تا با بار ترافیکی سنگینی رو‏به‏رو نشود، اما در ماه‏های اخیر اجرای پروژه عمرانی پل‏های غیرهم‏سطح سایت 80 هزار واحدی مسکن مهر شهر جدید پردیس شرایط یاد شده را با تغییراتی همراه ساخته است.

 

امکان عبور تنها یک خودرو/ ازدحام مردم در مقاطع قبل و بعد پل

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در مورد ترافیک ایجاد شده در محل اجرای پروژه مذکور اظهار کرد: هم اکنون گره ترافیکی خاصی در سایر مسیرهای شرق استان تهران وجود ندارد.

مهران کرانیان ادامه داد: در روزهای گذشته ترافیکی در محل اجرای پروژه‏های پل‏های غیرهم‏سطح ورودی به سایت‏های خانه‏سازی مسکن مهر پردیس ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اجرای این طرح عمرانی، امکان عبور تنها یک خودرو از محل این پل در هر یک از لاین‏های شمالی و جنوبی برای رانندگان میسر شده؛ از این رو، ازدحام مردم در مقاطع قبل و بعد پل امری اجتناب‏ناپذیر است.

کرانیان افزود: طبق اعلام مسئولان امر، این وضع تقریباً برای دو هفته دیگر نیز ادامه دارد و از مردم می‏خواهیم تا زمان بازگشایی کامل آزادراه تهران ـ پردیس برای تردد از مسیر جایگزینی همچون جاده قدیم تهران-شمال استفاده کنند.

 

وعده وزیر عملی می‏شود؟

بر پایه این گزارش، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جریان بازدید از طرح‏های مسکن مهر شهر جدید پردیس و همچنین آغاز به کار چند پروژه خدمات‏رسانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با در نظر داشتن مشکلاتی که به سبب انسداد آزادراه تهران ـ پردیس به وجود آمده است، با تأکید وزارت راه و شهرسازی، آزادراه تهران ـ پردیس تا 15 روز دیگر بازگشایی می‏شود.

پردیس، مرکز شهرستان پردیس بوده و پرجمعیت‏ترین منطقه مسکونی شمال‏شرق استان تهران محسوب می‏شود.

این شهر در فاصله 17 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته‏کوه‏های البرز قرار گرفته است.

بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت این شهر 100 هزار نفر است که طبق طرح جامع، تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.

انتهای پیام/2568/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول