اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان سمنان:

فرهنگ‏سازی نماز در دستگاه‏های اجرایی سمنان انجام شود

معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: فرهنگ‏سازی برای نماز باید در دستگاه‏های اجرایی استان سمنان انجام شود.

فرهنگ‏سازی نماز در دستگاه‏های اجرایی سمنان انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی‏اکبر رضوانی در جلسه شورای ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‏های اجرایی باید با برگزاری نشست با کارکنان و خانواده آنان با کمک گرفتن از ستاد اقامه نماز، آنان را با ترویج و توسعه فرهنگ نماز آشنا کنند.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان سمنان افزود: در بحث تبلیغات محیطی در سطح ادارات، مزین شدن به اشعار و روایات، ترویج و توسعه نماز را به دنبال دارد و این امر در کنار شعارهای تبلیغاتی جایگاه خاص خود را دارد.

همه بدبختی‏ها و شبیخون‏ها در فضای غفلت ایجاد می‏شود

سیدحسن میرعماد، رئیس ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در رابطه با اهمیت نماز جماعت مطالبی را ایراد کرد و گفت: نماز روح ایمان را در انسان تقویت می‏کند و نهال تقوا را در دل پرورش می‏دهد؛ بنابراین نیرومندترین سد برابر گناهان است.

وی تصریح کرد: همان‏گونه که خداوند می‏فرماید «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء» نماز زمینه هجمه‏ها را خنثی و بصیرت‏افزایی می‏کند و فضای ذکر را به وجود می‏آورد اما متاسفانه همه بدبختی‏ها و شبیخون‏ها در فضای غفلت ایجاد می‏شود.

رئیس ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: معمولا شبیخون به کسی وارد می‏شود که غافل شده و خاصیت نماز ذکر خدا و ذکر به معنای غفلت‏زدایی است.

میرعماد اضافه کرد: اگر فرهنگ نماز واقعی در جامعه نهادینه و این فضا پررنگ شود، طبیعتا فضای غفلت از بین خواهد رفت؛ در این صورت فضای بصیرت جای آن را خواهد گرفت و می‏توانیم مقابل تهاجم و تهدیدها، دشمن‏شناس و دوست‏شناس باشیم.

میرعماد اظهار کرد: حفظ عمل سخت‏تر از خود عمل است و ضمن تبیین این مطلب از دیدگاه روایات از اعضای شورا تقاضا می‏شود که اعمال ماه‏های رجب، شعبان و رمضان و روحیه تقوا را در ماه رمضان حفظ کنند.

انتهای پیام/2249/ت 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول