اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام اداره کل استاندارد استان سمنان

302 قلم کالا مشمول فاز نخست طرح «تجا» شدند

302 قلم کالا با اعلام اداره کل استاندارد استان سمنان مشمول فاز نخست طرح «تجا» شدند.

302 قلم کالا مشمول فاز نخست طرح «تجا» شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان، در راستای برنامه‏ریزی اجرای استاندارد اقلام فاز نخست طرح تجا، دوره آموزشی و توجیهی تجا با حضور کارشناسان ذی‏ربط در این اداره کل برگزار شد.

رئیس اجرای استاندارد استان سمنان که مدرس این دوره بود، در زمینه ادامه اجرای طرح توسعه جامع استانداردسازی (تجا) در استان سمنان مطالبی بیان کرد و با اعلام فهرست 302  قلم کالای فاز نخست تجا بر لزوم شناسایی و اعلام واحدهای تولیدکننده استان سمنان با برگزاری دوره آموزشی و توجیهی تاکید کرد.

محورهای آموزشی این دوره شامل بررسی 302  قلم کالای اعلام شده از سوی دفتر نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در مرحله نخست در هر صنعت، معرفی واحدهای تولیدی شناسایی شده استان سمنان به تفکیک صنعت، بررسی آزمایشگاه‏های تایید صلاحیت شده برای فرآورده‏های مشمول که از سوی دفتر نظارت بر اجرای استاندارد اعلام شده بود.

ارائه تصاویر فهرست آزمایشگاه‏های تأیید صلاحیت شده، واحدهای تولیدی و فرآورده‏های مشمول به همراه آدرس و شماره تلفن به کارشناسان هر بخش نیز صورت گرفت.

پس از انجام آموزش‏های لازم مقرر شد تا گردهمایی با حضور مدیران عامل واحدهای تولیدی مشمول تجای 91 تا پایان خرداد ماه سال جاری به منظور آشنایی با طرح تجا و قانون ارتقای کیفی، الزام و نحوه اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و قوانین و مقررات مربوطه در این اداره کل برگزار شود.

همچنین بازرسی اولیه از واحدهای تولیدی تجا توسط کارشناسان اداره کل انجام شده و گزارش‏های بازرسی تجا در این زمینه ارائه خواهد شد.

همچنین مقرر شد تا جلسه‏ای برای تصمیم‏گیری واگذاری امور مشاوره در راستای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای جدید تجا به دارندگان پروانه کارشناسی استاندارد استان سمنان تشکیل شود.

سازمان ملی استاندارد ایران، طرح تجا را در راستای توسعه جامع استانداردسازی تمام تولیدات صنعتی و قانون ارتقای کیفی خودرو تعریف کرده است.

انتهای پیام/74002/ت 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول