اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خبر داد

‌ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی‌

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس از اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی در ارس خبر داد.

‌ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی‌

محمد حسن‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: با تصویب هیئت وزیران اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور مندرج در قانون ماده 14 اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی همچنین ماده 9 تصویب‌نامه موضوع مقررات مربوط به مبادلات مرزی و بازارچه‌های مرزی و واردات کالا توسط کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور و مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند در منطقه آزاد ارس برای تمام شهروندان از نقاط کشورمان میسر مجاز است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه دولت آذربایجان برای ورود به جمهوری نخجوان ویزا گذاشته بود، تاکید کرد: منطقه آزاد ارس همانند مناطق 23 ویژه اقتصادی دولت نظیر کیش بین‌المللی شد و از این پس شهروندان ایرانی و بازرگانان از کلیه نقاط کشورمان بدون پرداخت عوارض گمرکی نسبت به کالاهای وارداتی می‌توانند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای شهروندان مرندی این امکان نیز به راحتی فراهم شده تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را زیر قیمت از این منطقه تهیه کنند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس افزود: بر این اساس دیگر نیازی به رفتن مسافران برای واردات کالا به نخجوان نخواهد بود چرا که کالا را با همان قیمت به راحتی در منطقه آزاد تهیه خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: این مصوبه در سفر چهارم دولت به استان مصوب شده بود که با پیگیری‌های لازم امروز توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بعد از تبریز در استان آذربایجان‌شرقی با داشتن بیش از 240هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا همچنین نزدیکی به منطقه آزاد ارس یکی از مناطق مهم از نظر اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار و گردشگران داخلی و خارجی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/60001‌/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول