اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارتقاء شاخص‌های محیط زیست

رئیسی: روزهای آلودگی هوا در تبریز از 28 روز در سال 88 به 6 روز در سال 91 رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، ارتقاء شاخص‌های محیط زیست را در سال‌های اخیر غیرقابل انکار خواند.

رئیسی: روزهای آلودگی هوا در تبریز از 28 روز در سال 88 به 6 روز در سال 91 رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره با افزایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست از 3.9 درصد مساحت استان به 13 درصد گفت: تصویب شش منطقه تحت مدیریت در طول چهار سال اخیر در تاریخ محیط زیست کشور بی‌نظیر و شاید تکرارناپذیر باشد. 

وی در ادامه ضمن ارائه عملکرد زیست محیطی دولت دهم در استان آذربایجان‌شرقی،از مدیریت و تصفیه 80 درصد پساب‌های صنعتی و تصفیه 50 درصد فاضلاب و پساب‌های شهری به عنوان اقدامی مهم در استان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تصویب سند مدیریت یکپارچه دریاچه ارومیه با 24 پروژه با ضمانت اجرایی، تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تبریز و طرح جامع مدیریت پسماندهای استان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از دستاوردهای مهم زیست محیطی در سال‌های اخیر است .

وی در ادامه کاهش روزهای آلوده هوا از 28 روز در سال 88 به شش روز در سال 91 را شاخص قابل اعتنا و سندی بر مدیریت آلودگی هوا دانسته و تشریح کرد: در بحث کنترل واحدهای آلاینده و سرکشی به صنایع و واحدهای تولیدی، با اجرای طرح‌های برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، بخش خصوصی بیش از سه برابر رشد داشته و بالغ بر 2 هزار و 100 ماموریت کنترلی انجام شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، روند نزولی آلودگی هوا را سالانه 15 درصد نسبت به سال قبل عنوان کرده و اضافه کرد: با راه‌اندازی نخستین مرکز غیر دولتی پایش و کنترل ضوابط زیست محیطی کشور در تبریز، توان کنترلی محیط زیست بر واحدهای آلاینده چند برابر خواهد شد. 

 

عدم ملاحظات زیست محیطی در برداشت معادن و شکایات مردمی 

وی در ادامه تصریح کرد: معدن‌داران باید در برداشت معادن ضوابط ابلاغی محیط زیست از قبیل مالچ‌پاشی مسیر تردد کامیون‌ها، ایجاد فضای سبز، آبپاشی و کنترل گرد و غبار ناشی از انفجار و تخریب را کاملاً رعایت کنند.

رئیسی با اشاره به مشکلات مدیریت پسماندهای روستایی به دلیل اقدامات انفرادی دهیاران اضافه کرد: ایجاد محل دفن پسماند برای روستاهای کوچک توجیه اقتصادی نداشته و باید مراکز مشترک دفن پسماند روستاهای اقماری مورد مطالعه و اجرا واقع شود.

دبیر کارگروه مدیریت پسماندهای استان با اظهار خرسندی از تصویب طرح جامع پسماند در هفت شهرستان بزرگ استان و روند مثبت مدیریت پسماند در شهرستان‌های اهر، مرند و میانه اضافه کرد: مسئولان شهرستان خصوصاً شهرداری‌ها باید در شناسایی کانون‌های آلاینده درون شهری و مدیریت اصلاح یا انتقال آنها، با محیط زیست همکاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به میزان قابل توجه پسماند شهری میانه، بر ضرورت راه‌اندازی کارخانه کمپوست و بازیافت پسماندها تاکید کرده و از شهرداری‌های استان خواست در خصوص تفکیک از مبداء زباله فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول