اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بر اساس اعلام اتحادیه پلیس ترکیه

۶ پلیس از آغاز ناآرامی‌های ترکیه اقدام به خودکشی کرده‌اند

انتقادات شدید از برخورد خشونت‌بار پلیس ترکیه با تظاهرکنندگان ضددولت آنکارا در شرایطی ادامه دارد که گزارش‌ها از اقدام به خودکشی ۶ مامور پلیس ترکیه از زمان شروع ناآرامی‌ها علیه دولت اردوغان خبر می‌دهند.

۶ پلیس از آغاز ناآرامی‌های ترکیه اقدام به خودکشی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «حریت» ترکیه، تظاهرات علیه دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در حالی وارد دهمین روز خود شده است که اتحادیه پلیس ترکیه از اقدام به خودکشی 6 مامور پلیس در انی کشور از زمان شروع ناآرامی ها و تظاهرات ضد دولتی در «گزی پارک» خبر داده است.

بر اساس این خبر، در حالیکه نیروهای پلیس ترکیه به دلیل استفاده از نیروی افراطی و اعمال بی رحمانه در درگیری با معترضان ضد دولتی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند، اتحادیه پلیس این کشور مدعی شده است که نیروهای پلیس نیز به دلیل اینکه مجبور شده اند تحت شرایط بسیار وخیم کار کنند، بیش از حد آسیب دیده اند.

بر اساس اعلام این اتحادیه، افسران پلیسی که از سایر شهرها به کار گرفته می شوند، مجبور هستند به دلیل عدم وجود محل اقامت توسط مقامات دولتی، روی نیمکت، سپر و مقوا بخوابند.

در ادامه بیانات اتحادیه پلیس ترکیه اینطور آمده است که: خشونتی را که شما نهایتا شاهد آن هستید بازتاب خشونتی است که نیروهای پلیس از آن رنج می برند. آنها نه تنها در معرض خشونت تظاهرات کنندگان هستند، بلکه با دوره های 120 ساعته کار مداوم، مصرف نان بیات و غذای مانده نیز مواجه اند.

رئیس اتحادیه پلیس ترکیه با اشاره به اینکه هرگونه بی احترامی به نیروهای پلیس زمانی به پایان می رسد که شهروندان ترک شاهد خوابیدن نیروهای پلیس روی زمین و مقوا باشند، گفت: وقتی تصاویری از خوابیدن پلیس در شرایط دشوار را می بینیم، از درون می سوزیم. به عنوان یک اتحادیه، اولین کاری که ما به محض پایان تظاهرات گزی (تظاهرات در «گزی پارک») انجام خواهیم داد، این است که این تصاویر رو بگیریم و همراه با سایر مدارک از آنها برای طرح یک دادخواست جنایی نزد مقامات قضایی است. من به شما می گویم که قرار دادن پلیس در چنین شرایطی خیانت به کشور است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که پلیس ترکیه هفته گذشته تلاش کرد جمعیت معترضی که به صورت مسالمت آمیز در اعتراض به طرح های نوسازی دولت آنکارا، در استانبول تحصن کرده بودند را متفرق کند و همین واکنش از سوی پلیس به گسترده شدن تظاهرات ضد دولتی در سایر شهرهای ترکیه منجر شد.

گزارش های زیادی منتشر شد که نشان دهنده برخورد خشونت بار پلیس با معترضان و استفاده آنها از گاز اشک آور و ماشین آب پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بود.

ناآرامی های ضد دولتی در ترکیه در شرایطی دهمین روز خود را سپری می کند که نخست وزیر این کشور که پیشتر مخالفان دولت آنکارا را عده ای غارتگر توصیف کرده بود، مدعی شده است که به مطالبات دموکراتیک معترضان گوش خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول