اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل تشکل رویش:

شورای شهر یک نهاد با وظایف متعدد و سنگین و با اختیارات بسیار بالا است

دبیرکل تشکل رویش با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد با وظایف متعدد و سنگین و با اختیارات بسیار بالا است، گفت: البته تا به امروز این اختیارات به صورت کامل اجرایی نشده و بالقوه مانده است.

شورای شهر یک نهاد با وظایف متعدد و سنگین و با اختیارات بسیار بالا است

قاسم کمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شورای شهر به تنهایی یک نهاد بسیار با اهمیت در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد با وظایف متعدد و سنگین و با اختیارات بسیار بالا است، گفت: البته تا به امروز این اختیارات به صورت کامل اجرایی نشده و بالقوه مانده است.

وی ادامه داد: بالفعل شدن اختیارات بالقوه از وظایف اصلی شورای آتی بوده که بدون شک تحقق این موضوع برای شهر سودمند است.

دبیرتشکل رویش با تاکید بر اینکه اهمیت دیگر انتخابات شورا‌ها این بوده که مردم به صورت محله‌ای و منطقه‌ای نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و این تنها انتخابات در کشور است که به این شیوه و سبک انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم در انتخابات شورا‌ها نمایندگانی را برای رفع مسائل و مشکلات منطقه، محله و شهر خود انتخاب می‌کنند، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مردم کاندیدا‌هایی را برای رفع مشکلات کشوری و تصمیم‌گیری در مسائل کشوری انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رقابت و نزدیکی به زندگی شهروندان و رفع مشکلات منطقه‌ای مردم حساسیت و اهمیت انتخابات شورا‌ها را در نظر مردم بیشتر می‌کند، اضافه کرد: با این اوصاف اهمیت انتخابات شورا‌های شهر و روستا نه تنها کمتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه از بعد نزدیکی و تاثیر مستقیم در زندگی شهروندان نیز مهم‌تر است.

کمیلی با اشاره به اینکه شهروندان باید در بین لیست‌های متعدد افراد و نامزد‌های موجود در انتخابات شورا‌ها به چند نکته توجه کنند، تاکید کرد: مردم باید به نحوه ورود این افراد به این لیست‌ها و روش‌های گزینش این نامزد‌ها و قرارگرفتن در این لیست‌ها توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید توجه کنند که این لیست‌ها چگونه بسته شده و آیا در یک محفل دوستانه و خصوصی توسط عده‌ای محدود تصمیم‌گیری شده و یا براساس یک فرایند و جریان و مشورت‌خواهی از بین خواص جامعه تشکیل شده است، افزود: سابقه اجرایی نامزد‌ها در سنوات گذشته و عملکرد آنها در گذشته نیز باید مورد توجه مردم باشد.

دبیرکل تشکل رویش گفت: توجه به سلایق، گفته‌ها و برنامه‌های کاندیدا‌ها و اولویت‌بندی مورد نظر این افراد در امور مختلف نیز در راستای انتخاب افراد اصلح ضرورت دارد.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول