اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در قم صورت می‌گیرد

برگزاری همایش نقش و جایگاه علما و بزرگان مدفون در تخت فولاد

همایش نقش و جایگاه علما و بزرگان مدفون در تخت فولاد اصفهان امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار می‌شود.

برگزاری همایش نقش و جایگاه علما و بزرگان مدفون در تخت فولاد

دبیر فرهنگی مجموعه تخت فولاد اصفهان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم در خصوص مجموعه تخت فولاد اصفهان اظهار کرد: تخت فولاد یکی از مناطقی است که به دلیل مدفون بودن علما و بزرگان علمی و فرهنگی از تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده و از سوی دیگر شهر قم به دلیل اینکه پایگاه دینی است، ظرفیت بالایی برای برپایی این همایش دارد.

مریم زینلی ادامه داد: 14 و 15 خردادماه به دلیل ورود زائران به شهر قم فرصتی را برای برپایی نمایشگاه در حرم مطهر پیش روی ما قرار داد از سوی دیگر بسیاری از بازدید‌کنندگان تخت فولاد را گروه‌های دانشجویی، طلاب و بسیاری از مردم شهر مقدس قم تشکیل می‌دهند و این مسئله عزم ما را برای برپایی نمایشگاهی در قم جدی‌تر کرد.

مسئول نمایشگاه تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه تخت فولاد از 10 خردادماه برپا شده و عصر فردا به کار خود پایان می‌دهد، گفت: این نمایشگاه در صحن جوادالائمه صبح‌ها از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر و بعد از ظهر از ساعت 16 الی 22 پذیرای علاقمندان است.

وی از برگزاری همایشی در این ارتباط خبر داد و یادآور شد: در این همایش حجت‌الاسلام جعفر ناصری رئیس موسسه هاد و حجت‌الاسلام رضا مختاری رئیس موسسه کتاب‌شناسی شیعه سخنرانی خواهند کرد.

زینلی با اشاره به قدمت تخت فولاد گفت: قدمت مستند تخت فولاد با توجه به آثاری که از آن زمان از این منطقه به دست آمده به دوره دیلمیان می‌رسد ولی بر مبنای روایات و بعضی از شباهت‌ها از جمله مزار جناب یوشع از بزرگانی که از انبیا بنی اسرائیل است و منطقه لسان الارض که گفته شده این زمین تکلم کرده به پیش از اسلام می‌رسد.

وی تاکید کرد: بزرگان زیادی و شخصیت‌های برجسته‌ای در تخت فولاد داریم که قدیمی‌ترین شخصیت جناب بابا رکن‌الدین از عرفا و مشایخ بزرگ صوفیه است. میر‌ابوالقاسم فندرسکی، میر‌محمد اسماعیل مدرس خاتون آبادی، میرمحمدباقر ملاباشی، مرحوم فاضل علامه اصفهانی صاحب کشف الاسلام، علامه آقا محمد بیدآبادی، مرحوم آخوند آقامحمد کاشانی و مجتهده امین از دیگر علمای مدفون در تخت فولاد هستند.

دبیر فرهنگی مجموعه تخت فولاد اصفهان در ارتباط با عنوان نمایشگاه تصریح کرد: عنوان نمایشگاه وادی السلام ثانی است؛ در این نمایشگاه تاریخچه تخت فولاد، زندگی‌‌نامه تعدادی از علما، حکما، عرفا، ادیبان و جلوه‌های هنری و معماری معرفی شده است.

وی گفت: مجموعه گلستان شهدا بخشی از تخت فولاد اصفهان بوده و عملکرد شهرداری اصفهان به منظور احیا و ساماندهی مجموعه تخت فولاد در معرض نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/2258/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول