اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

داور سوری در گفت‌وگو با فارس:

اهل سنت در ایران غریب نیستند/ دوستی با قرآن بر ایرانیان مبارک

داور سوری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تبریک به ایرانیان به سبب گرامی‌داشت و دوستی با قرآن گفت: اهل سنت در ایران احساس غربت نمی‌کنند.

اهل سنت در ایران غریب نیستند/ دوستی با قرآن بر ایرانیان مبارک

«رضوان ابوشهد درویش» داور سوریه‌ای سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در خصوص داوری رشته صوت در مسابقات قرآن کریم گفت: صوت پنج قسمت دارد که باید در داوری‌ها لحاظ شود. این قسمت‌ها شامل «طنین صدا»، «مساحت صدا»، «انعطاف صدا»، «قدرت صدا» و «تحریر صدا» است و اگر قاری بتواند این موارد را رعایت کند نمره کامل صوت را دریافت می‌کند.

نمایندگان ایران همواره بی‌رقیب هستند

وی در خصوص نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات گفت: به نظر من نمایندگان ایران در این مسابقات همواره بی‌رقیب هستند و با سایر شرکت‌کنندگان فاصله زیادی دارند، البته کشورهایی مانند مالزی، اندونزی، مصر، سوریه و چند کشور دیگر شرکت‌کنندگان نسبتاً خوبی را همواره به مسابقات ایران اعزام می‌کند.

این داور اهل کشور سوریه، مسابقات ایران را مسابقاتی با کیفیت دانست و گفت: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، مسابقات بسیار منظم و زیبایی است و من به مردم ایران به خاطر دوستی و گرامی ‌داشتن کتاب خدا تبریک می‌گویم.

ایرانیان مردمانی میهمان نوازند

وی مردم ایران را ملتی بسیار مهمان‌نواز دانست و گفت: مردم ایران بسیار مهمان‌نوازند و به ما احترام می‌گذارند، تا جایی که هیچ‌گاه در ایران احساس غربت نمی‌کنم، همچنین ایران کشوری است که در آن هیچ‌گاه حس شیعه یا سنی بودن به ما دست نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رضوان ابوشهد درویش»، شاعر و مبتهل اهل کشور سوریه است که به عنوان داور صوت در این دوره از مسابقات حضور داشت، همچنین وی روز شنبه در دیدار با مقام معظم رهبری به اجرای ابتهال پرداخت و تحسین حاضران را برانگیخت.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول