اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 - 302

دانشجویان گلستان: عزت و اقتدار ملی در گرو خلق حماسه ‌سیاسی است

دانشجویان گلستانی اعلام کردند: حضور حماسی و چشمگیر در انتخابات 24 خرداد ماه، اقتدار و عزت ملی را بار دیگر برای کشور به ارمغان می‌آورد.

دانشجویان گلستان: عزت و اقتدار ملی در گرو خلق حماسه ‌سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شمارش معکوس برای ملت ایران، روز تاریخی 24 خرداد نوید خلق حماسه سیاسی‌ای را می‌دهد که از ابتدای سال در جامعه طنین‌انداز شده است، دنیا نظاره‌گر این رخداد مهم سیاسی ایران خواهد بود و تمام اقشار جامعه در تکاپو هستند که با رأی خود سهمی در خلق این حماسه داشته باشند.

از طرفی مناظره‌های کاندیداها و سفرهای استانی نامزدها و بازار تحلیل‌ها نیز داغ است و در هر مجلسی که وارد می‌شوی صحبت از انتخابات و نامزدهای انتخاباتی است و تقریبأ می‌شود گفت که مردم نامزد اصلح خود را انتخاب کرده‌اند.

در ایران انتخابات، تجلی رشد و بالندگی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است از این‌رو دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و تأثیرگذار جامعه در جریان‌سازی، آگاهی‌بخشی و بصیرت سایر اقشار جامعه نقش محوری دارند.

در ادامه باید گفت ملت فهیم ایران به این نکته توجه جدی داشته باشند که دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی از ماه‌های پیش سعی دارند تا با ناکارآمد جلوه دادن نظام و القای یأس و ناامیدی در بین مردم و زیرسوال بردن امنیت و سلامت انتخابات موجبات سرد برگزار شدن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را فراهم کنند، این جاهلان بی‌بصیرت هنوز هم ملت ما را نشناخته‌اند و غافل از این هستند که مردم ما همان مردم زمان هشت سال دفاع مقدس و مرد روزهای سخت‌ هستند و شکست و ناامیدی در آنان راهی ندارد.

مردم باید به رهنمودهای ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای با دقت گوش دهند چرا که توصیه‌های پیامبرگونه و هوشمندانه معظم‌له راه‌گشای ملت در تمام زمینه‌ها است، ایشان در خصوص اهمیت انتخابات می‌فرمایند: «مقصود دشمن با این حاصل می‌شود که انتخابات اولأ سرد برگزار شود، عده کمی شرکت کنند، یک عده‌ای بگویند آقا چرا شرکت کنیم» از این رو و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در می‌یابیم که ضرورت «حماسه سیاسی» برای تداوم گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و اقتدار و عزت ایران بر کسی پوشیده نیست.

در این مجال کوتاه به سراغ رئیس دانشگاه‌های پیام نور گلستان و چند تن از دانشجویان دانشگاه‌های استان رفتیم تا نظر آنان را در خصوص ظرفیت جامعه دانشگاهی در ایجاد شور و نشاط سیاسی و مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی جویا شویم.

از رئیس جمهور، انتظار ریزبینی در تمام مسائل را نداشته باشیم

رئیس دانشگاه‌های پیام‌نور استان گلستان گفت: مناظره شب گذشته نسبت به مناظره‌ی اول و دوم مناسب‌تر بود و راهکارها تا حدودی بیان شد.

اسماعیل نادری افزود: در مناظره به علت کمبود وقت، کاندیداها در بیان راهکارهایشان کلی‌گویی داشتند البته همه واقف هستند که این ساعات برای بیان عملکرد و نقطه‌نظر، اندک است.

وی خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت که رئیس جمهور نسبت به تمام مسائل، ریزبینی داشته باشد از این رو بهتر است هر شخص همراه با کارشناس در مناظره شرکت کند ضمن اینکه باید به مردم گوشزد کرد که افراد با تیم‌های اطرافشان مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه‌های پیام نور استان گلستان تصریح کرد: ممکن است نقطه قوت رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگ باشد از این جهت لازم است با صاحب‌نظران در حوزه‌های دیگر مشورت داشته باشد.

جامعه دانشگاهی در انتخاب اصلح نقش راهبردی دارند

رئیس دانشگاه‌های پیام نور گلستان گفت: جامعه دانشگاهی به عنوان خواص جامعه و همچنین افراد پیشرو برای جهت‌دهی و راهنمایی انتخاب اصلح نقش راهبردی ایجاد می‌کنند.

نادری گفت: غالبا مردم نگاه می‌کنند افراد برگزیده، چه کسی را بر چه مبنایی می‌پذیرند و به دلیل بستر علمی دانشگاه‌ها، مردم، دانشگاهیان را برگزیده و الگو قرار می‌دهند از این رو بسیار مهم است که دانشگاهیان بر اساس اصول حقیقی بیاندیشند.

وظیفه قشر دانشجو در انتخابات، شناساندن معیارهای حق به مردم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس نیز در ادامه گفت: وظیفه دانشگاهیان در آستانه انتخابات، شناساندن معیارهای حق و تبیین مواضع برای انتخاب اصلح است.

محمدعلی آقاجانی افزود: جامعه دانشگاهی و قشر دانشجو جایگاه ویژه‌ای در دیدگاه مردم دارند مطمئنا نوع نگاه دانشجو و ملاک و معیارش در انتخابات الگویی براساس سایر اقشار جامعه است، از این رو اگر دانشگاهیان پیشنهادی بدهند مردم به علت بستر علمی دانشگاه حرف دانشگاهیان را متأثر از دانش و علم می‌دانند.

وی با اشاره به تغییر زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها و عدم تأثیرگذاری آنان در انتخابات گفت: شور و نشاط دانشگاه‌ها در خلق «حماسه سیاسی» تأثیرگذار است، انتظار می‌رفت وزارت علوم با این برنامه‌ریزی دست دانشگاهیان را از فعالیت‌های سیاسی کوتاه نکند چرا که دانشگاهیان در ترغیب افکار عمومی برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی نقش به سزایی دارند.

دانشجویان پیش‌قراولان «حماسه سیاسی» هستند

دانشجوی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گلستان نیز در مورد نقش دانشگاهیان در خلق «حماسه سیاسی» گفت: دانشجویان از توانمندی بالایی در این حوزه برخوردار هستند و با فراغ خاطر می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری کنند از این رو هم‌زمانی فصل امتحانات با انتخابات، موجب درگیری و معطوف شدن ذهن آنان به درس و به نوعی در حاشیه قرار گرفتن این قشر تاثیرگذار در انتخابات شد.

محدثه احمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه تشکل‌های دانشگاهی ظرفیت این را دارند که بتوانند پاسخگوی مسائل موجود جامعه باشد باید در قالب‌های مختلف این بستر را برای دانشجویان ایجاد کرد.

افسران جنگ نرم در خلق «حماسه سیاسی» در خط مقدم قرار دارند

دانشجویی دیگر در خصوص تنوع کاندیداها گفت: حضور چهره‌های سیاسی، جناح‌ها و جریانات سیاسی اعم از مستقل، اصلاح‌طلب و اصولگرا این نوید را می‌دهد که تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی محقق شده است.

مژگان کلاته‌عربی، دانشجوی دانشگاه جامع گلستان تاکید کرد: ما دانشگاهیان باید زمینه تحقق «حماسه سیاسی» را در جامعه فراهم کنیم و این مهم با بصیرت‌افزایی مردم رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: دانشجویان عزیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های انتخاب اصلح را تحلیل و به جامعه تزریق کنند و مردم را برای حضوری پرشور و با نشاط در روز 24 خردادماه آماده سازند.

انتهای پیام/2307/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول