اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

تشکیل کمیته شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان البرز

معاون امور عمرانی استاندار البرز از تشکیل کمیته شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در این استان خبر داد.

تشکیل کمیته شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه حدادپور بعد از ظهر امروز در نخستین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان البرز در سال جاری طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز دارای محورهای مواصلاتی بسیار مهمی است که برخی از آنها جزو مهمترین جاده‌های برون شهری کشور به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: جاده چالوس، آزادراه کرج ـ تهران و کرج ـ قزوین و همچنین جاده مخصوص و جاده قدیم کرج از جمله این محورهای برون به شمار می‌آیند که اهمیت آنها فراتر از اهمیت جاده‌ها و بزرگراه‌های استانی است.

معاون امور عمرانی استاندار البرز افزود: بنابر این تامین امنیت مسافران در این محورها و اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه‌ خیز به ویژه در جاده چالوس و آزادراه‌ تهران – کرج جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های مسئول در استان البرز است.

حدادپور بیان داشت: خوشبختانه با توجه ویژه معاونت عمرانی استانداری البرز و همچنین دستگاه‌های اجرایی مربوطه،‌ در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه ایمن‌سازی جاده‌ها و راه‌های اصلی این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت ما ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در استان البرز است که خوشبختانه با اجرای بخشی از طرح‌هایی که در این حوزه داشتیم، شاهد کاهش حوادث ناگوار جاده‌ای بوده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار البرز اظهار داشت: یکی از این اقدامات تشکیل کمیته شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای است که طی هفته‌های آینده این کمیته با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره راه و شهرسازی، پلیس راه، ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تشکیل خواهد شد.

حدادپور تصریح کرد: وظیفه این کمیته شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ارائه طرح‌های ایمن‌سازی جاده‌های استان البرز است.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان متولی اصلی این حوزه باید در کنار تلاش برای توسعه راه‌های استان، ایمن‌سازی را نیز در اولویت قرار دهد که خوشبختانه در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

حدادپور متذکر شد: از سوی دیگر ما در استان البرز نیازمند اصلاح فرهنگ ترافیکی هستیم که البته این نیاز به کل جامعه مربوط می‌شود.

وی گفت: به طور قطع اصلاح فرهنگ ترافیک،‌ رعایت قانون از سوی شهروندان و رانندگان،‌ بهره‌مندی از راه‌های ایمن موجب کاهش خسارات ناشی از تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار البرز در پایان اظهار داشت: باید همه دستگاه‌های اجرایی در این حوزه خود را مسئول بدانند و در مسیری گام برداریم که در نهایت مردم سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول