اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان سمنان خبر داد

دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان در آستانه انتشار

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان در آستانه انتشار قرار دارد.

دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان در آستانه انتشار

سیدعباس دانایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: روند پژوهش 15 عنوان از دانشنامه 110 جلدی «فرهنگ و تمدن استان سمنان» در سال 91 به اتمام رسید و هم‏اکنون این مجلدها در مرحله ویراستاری هستند و پس از پایان رسیدن این مرحله در ماه‏های آینده منتشر خواهند شد.

دانایی گفت: تاریخ تئاتر در استان سمنان، تاریخ موسیقی در استان سمنان، مدخل شناسی شعر کهن در استان سمنان، بررسی تحلیلی شعر معاصر در استان سمنان، تمدن باستانی استان سمنان از آغاز تا پیش از اسلام، مجموعه چهار جلدی انقلاب اسلامی در استان سمنان، کتاب‏شناسی استان سمنان و بررسی نقش عرفای استان در شکل گیری عرفان اسلامی- ایرانی، نام برخی پژوهش‏های تمام شده این دانشنامه است.

وی تصریح کرد: انقلاب مشروطه در استان سمنان، تاریخ مطبوعات در استان سمنان، استان سمنان در سفرنامه‏های سیاحان خارجی، بررسی تحلیلی داستان‏های عامیانه در سمنان و بازی‏های بومی و محلی استان از دیگر پژوهش‏های تمام شده این دانشنامه است.

دانایی گفت: پژوهش 15 جلدی از سری دوم این مجموعه نیز به زودی آغاز می‏شود که عناوین برخی از این پژوهش‏ها که مورد تایید قرار گرفته، عبارت از تمدن استان سمنان از آغاز اسلام تا دوران معاصر و سمنان در سفرنامه‏های داخلی است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان بیان کرد: استان سمنان از پیشینه تاریخی گران‏بهایی برخوردار است و جای خالی پژوهش در تاریخ تمدن این استان واقعا احساس می‏شود که امیدواریم این مجموعه پس از انتشار مورد علاقه مخاطبان به ویژه پژوهشگران، هنرمندان و همچنین دانشجویان هنر و تاریخ و عموم جوانان هم استانی قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول